Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skrivare utan postscript?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-30 06:36

hej alla mac-anv.

tänkte be om hjälp här ist för hos den potentiella säljaren av skrivare.

jag är på väg att köpa en ny färglaser. har tittat på lite olika modeller.

nu står jag inför valet, postscript eller ej?

vad har ni andra för tips? jag skriver oftast ut färdiga pdf:er eller liknande, fr indesign osv.

finns det några problem eller begränsningar utan postscript? som inte går att kringgå hyfsat enkelt?

tack på förhand,
G.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-31 01:59

Jag har jobbat som support för en av de större aktörerna på lasermarknaden, och jag skulle rekomendera att köra en PS skrivare, finns riktigt mycket bra PPD filer för MacOsX med PCL kan vara lite klurigare att konfigurera.

PS är ju som bekant framtaget av adobe men just nu så är det väl ingen jätteskillnad mellan de två, dessutom hade iaf alla våra maskiner PCL stöd och de flesta PS, så har man problem med något i PS miljö är det alltid lättare att kringå problemet o köra just det jobbet/filen etc genom en PCL drivare istället.

En frågeställning jag tycker kan vara viktig är denna, jämnför prisskillanden mellan en PCL och en PCL/PS. Är den inte större än några arbetstimmar så är det inget snack om saken då du mycket lättare kommer att kunna åtgärda eventuella problem och attackera problemet från lite fler vinklar.

Hoppas att det klarnade lite iaf, ber om ursäkt om det blev lite luddigt, klockan är mycket.

// Peter

1
Bevaka tråden