Jag är väldigt mycket på Tobias linje. Mini är snygg, MacBooks är hyfsade (även om jag inte gillar MBP-designen, men det är inte för utseendet). Och iMacarna ser så klunsiga ut med den där sorgkanten. De hade varit rätt fina om den inte varit så störande stor. Xserve är ju bara en låda, den skall ju inte vara snygg direkt.
Vad gäller gamla (allt som inte längre tillverkas) så sitter jag just nu med den snyggaste av dem alla, Pismon, Apples bästa bärbara någonsin (ack om det bara fanns en uppgradering till Core Duo). iBook G3 ser visserligen ut som en leksak, men det är en snygg leksak, så vågad och elegant. Globen är (precis som tompa747 säger) kalassnygg, liksom kuben. iMac G3 känns inte riktigt på den nivån, men en bit ner på topplistan borde den finnas.
De gamla beiga, tja, de flesta är rätt trista. 128/512/Plus/SE/SE30 är snygga, riktigt snygga, med eleganta vinklar och bra tänk. Sedan är det inte många som är värda lovord före iMac G3. Möjligen kan 8600 få beröm för god mekvänlighet, den är lika lättmekad som G4. LC/LC2/LC3/475 kan väl få lite högre poäng, det är en elegant låda, sin tids Mini. 7600 och grå G3 är relativt eleganta bordsmodeller men det känns ändå marginellt. Mac II är väl nästan den fulaste av allihop?