Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka av dagens Macmodeller är de snyggaste respektive fulaste?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja som rubriken lyder... rangordna...

Snyggaste (1. är bäst och 5. är "sämst"):

1. Mac mini (tillsammans med en Apple-skärm och deras trådlösa tangentbord så är det här en riktig killer, härligt minimalistiskt)
2. MacBook Pro (den är "clean" på nå´t sätt)
3. Svart MacBook (skönt diskret)
4. Mac Pro (Råkraft!)
5. Xserve (hur ofta ser man så snygga servrar?)

Fulaste (1 är värst och 5 är "bäst"):

1. "Ful-Mac"; PC med illegal kopia av Mac OS X
2. iMac 17" (för mycket, för tjock kant nedtill, för bred ram)
3. iMac 20" (lite bättre men fortfarande; "för mycket")
4. iMac 24" (på rätt spår, men bort med det överflödiga, om bara iMacarna var lika minimalistiska som Apples Cinema Displays... suck!)
5. Vit MacBook (vulgär, "sticker ut för mycket")

Så vad tycker ni andra...rangordna...

Mvh/T

Senast redigerat 2006-11-02 22:20
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-02 23:36

Min fulaste lista skulle se ut som din förutom att på 5 plats skulle jag byta till svarta macbooken. Nu är själva burken snyggare än den vita MEN det finns bara vit AC vilket gör att den ser sämre ut än den vita i mitt tycke. ( man betalar 1000 spän för färgen och kan inte få matchande AC - kanske apple tror att det sitter ett evighets batteri i den)

Snyggaste iPoden är i mitt tycke utan tvekan (Product) Red - göör snygg. Hoppas på en macbook (Product) Red

Senast redigerat 2006-11-02 23:52
  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 00:26

Snyggaste till fulaste:

iMac (så jävla snygg e den)
MacBook Pro
MacBook (vit)
Mac Mini (brukar bli ganska sladdigt)
Mac Pro (med cinema får den dock ett stort plus )
Xserve
MacBook (svart) (nä jag gillar inte mattsvart...)

Sen kan man ju fråga sig om utseendet spelar så stor roll. Design har två sidor. Design för utseende och design för användbarhet. Ofta går de dock hand i hand.

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 01:37

iMac och macbook är skitsnygga båda två.

Mac mini är ok.

Macbook pro känns lite som vi har sett den förr, mac pro också.

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-03 07:00

Haller med Hagge om Macbook pro, men samtidigt sa gor ju BO dom snyggaste tv apparaterna, fast dom har sett likadana over fler ar:).

Snyggast:
1. Macbook pro ( maste komma forst eftersom det ar den jag sjalv har:) ).
2. Imac globe G4
3. Macbook svart(frasch, kanns ny.)
4. Imac G5
5. Macbook vit.
6. 20th cent. Mac( kommer inte ihag vad den heter.)
7. Imac cube
8. Mac Pro.( hmm borde kanske komma hogra upp, hamnar har pga av stor dator lada)

Fulast.
1. De riktigt gamla macarna( va snygga pa sin tid)
2. ibook G3( ser ut som en plast leksak)
3. imac g3 ( se 2.)
4. Emac

Jag är väldigt mycket på Tobias linje. Mini är snygg, MacBooks är hyfsade (även om jag inte gillar MBP-designen, men det är inte för utseendet). Och iMacarna ser så klunsiga ut med den där sorgkanten. De hade varit rätt fina om den inte varit så störande stor. Xserve är ju bara en låda, den skall ju inte vara snygg direkt.

Vad gäller gamla (allt som inte längre tillverkas) så sitter jag just nu med den snyggaste av dem alla, Pismon, Apples bästa bärbara någonsin (ack om det bara fanns en uppgradering till Core Duo). iBook G3 ser visserligen ut som en leksak, men det är en snygg leksak, så vågad och elegant. Globen är (precis som tompa747 säger) kalassnygg, liksom kuben. iMac G3 känns inte riktigt på den nivån, men en bit ner på topplistan borde den finnas.

De gamla beiga, tja, de flesta är rätt trista. 128/512/Plus/SE/SE30 är snygga, riktigt snygga, med eleganta vinklar och bra tänk. Sedan är det inte många som är värda lovord före iMac G3. Möjligen kan 8600 få beröm för god mekvänlighet, den är lika lättmekad som G4. LC/LC2/LC3/475 kan väl få lite högre poäng, det är en elegant låda, sin tids Mini. 7600 och grå G3 är relativt eleganta bordsmodeller men det känns ändå marginellt. Mac II är väl nästan den fulaste av allihop?

• Oregistrerad
  • 2006-11-03 13:17

Mac Minin är ju egentligen inte "snygg" det är ju bara en klump. Det är rätt apple-kringrustning som gör den som en liten del i ett snyggt ekipage..

23" apple cinema med trådlöst.. etc. Hursom. Underbrar dator!

elegantaste macen är 17" iMac Globe
Coolaste macen ör imac intel.

1: Ibook
2: Intel imac
3: macbook
4: macbook pro
5: xserve
6: mac pro
7: mac mini

Har inte varit med så länge... så jag gjorde en top 7 istället

Efter att jag själv har köpt en iMac 24" så har jag ändrat uppfattning om designen på dagens iMacs. Fungerar ju riktigt bra, störs inte alls av den där kanten. (Fast iMac G4 är ändå den snyggaste iMacen...)

Mvh/T

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-04 00:45
Ursprungligen av Tobias Thor:

Efter att jag själv har köpt en iMac 24" så har jag ändrat uppfattning om designen på dagens iMacs. Fungerar ju riktigt bra, störs inte alls av den där kanten. (Fast iMac G4 är ändå den snyggaste iMacen...)

Mvh/T

Haha, förrädare!;)

1
Bevaka tråden