Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det mesta borta...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt plötsligt har de flesta av mina brevlådor försvunnit, alla kalendrar och hela adressboken. Som alla förstår så är det en smärre katastrof. Adressboken finns på .mac men hur för jag den tillbaka? Jag är ruskigt rädd att det blir fel och att jag rederar den också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 09:22

Hej,

Du råkar inte ha bytt namnet på din "hemma mapp", till något annat fiffigt, det brukar då kunna uppstå såna grejer.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 09:23

Om det är så kan du få tillbaka allt, inte bara det som du har på .mac

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 09:51

En annan anledning till att "allt försvinner" är att man har för fullt på datorn. Hur mycket har du ledigt på din hårddisk?

Det skulle kunna vara orsaken men varför har bara sånt som synkas försvunnit? Kalendrar. adressbok, mailkonton. Verkar som om det har med i-synk att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 13:20

Du har inte tjongat in någon ny mobil eller nåt via iSync?

Ursprungligen av Tangen:

Du har inte tjongat in någon ny mobil eller nåt via iSync?

Näe, men nu har jag reparerat nästan allt. iSynch raderade allt på .mac när jag försökte rädda kontakterna. Tack och lov gick det att skicka en fil från telefonen via blåtand som jag sen la till i adressboken och sen synkade upp .mac igen...

Kalendern är räddad tack vara att tjejen prenumererar på min kalender. Mailkontona och all gammal sparmejl är nog väck för evigt. Jag har inte sparat hos min leverantör utan bara i datorn... Kan man hitta sina mailkonton nån annanstans?

1
Bevaka tråden