Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför bytet PC -> MAC - Flytt av filer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 08:16

Jag går just nu i väntans tider på min 24" iMac. Till min PC har jag en extern HDD USB/FW, kommer jag att kunna använda denna direkt från OSX för att flytta filer mm? Är det något särskilt man måste tänka på? Går det inte att göra direkt från OSX så funkar det ju bra att installera BootCamp och XP men kan XP partitionen nås från OSX?

Eller helt enkelt...hur gör man?

• Medlem
  • 2006-11-03 08:22

Om din externa disk är formaterad i FAT 32 kan du läsa och skriva som ingenting i båda systemen. Är den NTFS-formaterad kan du bara läsa från Macen, inte skriva till den.

Man kan nätverka ihop dem med en ethernetkabel också.

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 09:44
Ursprungligen av Stefan Swales:

Man kan nätverka ihop dem med en ethernetkabel också.

Nej, tyvärr finns inte den möjligheten eftersom jag "blir av" med PC'n innan MAC'en hinner dyka upp.

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 09:43
Ursprungligen av Giggs:

Om din externa disk är formaterad i FAT 32 kan du läsa och skriva som ingenting i båda systemen. Är den NTFS-formaterad kan du bara läsa från Macen, inte skriva till den.

Lysande! Tack för hjälpen

Xp partitionen kan INTE nås från OS X ... och så kommer det förbli vilket är mkt bra ..

kör du bootcamp är det som att dela in din dator i två skilda världar där den ena inte vet om den andra ... din dator blir kort och gott som två datorer ...

när du får din dator är det bara att koppla in den rakt i någon av dina portar och så komemr dkisken att dycka upp direkt på ditt skrivbord ... inga drivrutiner, inget strul ,, inget windows ...

Yes!

1
Bevaka tråden