Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 550 och airport

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-10 15:37

Nu har jag beställt en utgående powerbook G4 550 från inwarehouse.

Jag har ifos. bara haft min ibook 600 14´ i ett par månader men eftersom en annan snubbe på jobbet skulle köpa en bärbar för att ersätta hans iMac DV så tänkte jag att han kunde ta min "gamla" iBook. Han sitter ändå bara med appleworks i Mac OS 9(helst skulle han vilja köra OS 8.5 ).

Jag behöver egentligen ingen G4, men jag tänkte det kunde vara nice ändå.
Om inte annat för skärmen och IR-porten.

Jag funderade över om jag skulle ta 550 eller 667:an, men valde 550 pga. priset. Tyckte inte att mina behov motiverade skillnanden i pris.

men nu till min fråga, är det krångligt att sätta in ett airport kort eller är det lika enkelt som till iBooken?

En polare sa att man skulle skruva bort bottenplattan, verkar krångligt tycker jag!

Hur ofta drar fläkten igång?(ibook = ingen fläkt = skönt)

Mitt kort satt i så jag kan inte svara på din fråga, men jag tänkte skjuta in att du får nog räkna med sämre räckvidd för AP med PB än iBook.

Ang. fläkten så drar min igång t.ex när man kör stora MPG-filer eller spelar TonyHawk, annars är det sällan. Jag har en 500 så det kanske är skillnad med en 550.

Välkommen till G4-världen, där OSX går snabbare....

  • Oregistrerad
  • 2002-06-10 20:58

Du får skruva bort bottenplattan, ja.
Ta det lugnt då du lyfter loss den. Särskilt intill slot-in-delen.
Men sen är det bara att trycka i kortet.
Var försiktig med kabelsnutten, bara. Och med bakplattan, när du sätter tillbaka den.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Välkommen till G4-världen, där OSX går snabbare....

Snabbare ja, men SÅ mycket snabbare går det inte. Den PB G4/800 med 512MB minne som jag har hemlånad nu känns inte så märkvärdigt mycket snabbare än min iBook G3/600 med 384MB minne. Däremot blir PB´n avsevärt varmare.

1
Bevaka tråden