Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag står inför valet mellan en 12" och en 14" iBook.

Jag skulle vilje se skillnaden på bild.

eller om ni har en ibook som ni håller i så jag kan gämnföra.

det är bara 2000 kr skillnad och jag vill se skillnaden i storlek.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-11 17:08

Kanske inte världens bästa bild, men...

Det ska tydligen vara bättre batteri (längre drifttid) i den större varianten.

Du kan alltid ta en sväng förbi Sekvencia på Klarabergsgatan eller Kungens Kurva. De har dem framställda har jag sett dvs Om du vill se dem i verkligheten.

/S

[ 11 Juni 2002, 17:43: Meddelandet ändrat av: Sebastian ]

Jag skulle vilja se dom i jämnförelese med något annat.
T.ex. händer, kropp. bord.

sådant.
Någon glad person som kan ta en bild på sig och sin iBook?

Varför inte hur bra de går ner i väskan? Min första Powerbook (180c) var tjock och tung, men gick ner på tvären i ryggsäcken, så man kunde lägga sladd och trafo ovanpå. Duon är så liten att den nästan ligger och skramlar i ett hörn. Lombard får man ställa på höjden, men den är hyfsat lätt och inte så tjock.

iBooks 12"-variant måste väl vara skojigare att bära med sej ur den synvinkeln? Den är väl nästan i Duo-klass? Frågan är bara om pixlarna är så små att det blir jobbigt att läsa.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ingemar Ragnemalm:
iBooks 12"-variant måste väl vara skojigare att bära med sej ur den synvinkeln? Den är väl nästan i Duo-klass? Frågan är bara om pixlarna är så små att det blir jobbigt att läsa.

Den är helt otroligt smidig! Och nej, om du inte har synproblem eller nåt annat så är pixlarna inte alls för små. Tänk på att allting i OS X är större och kantutjämnat, så då blir en hög upplösning (per ytenhet) en fördel.

1
Bevaka tråden