Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns Nordea-bankprogramvara för mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-05 20:54

Istället för att använda dosa, "skraplott" eller en fil på en diskett erbjuder Nordea att ladda ner ett program (var låg länken, nu igen?) som är smidigare, men så vitt jag vet finns det bara till WIndows.

Har jag rätt eller finns det samma möjlighet till Mac OS? Det är långt smidigare att köra ett program lokalt än på webben.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-05 22:13

Win only, sorry. Jag brukar tjata på dem ett par gånger per år, inte för att det hjälper ...

• Medlem
  • Habo
  • 2006-11-11 20:39

Byt bank

Tycker skrapkoderna fungerar helt ok. Skönt att slippa tänka på vilken dator som har vilka certifikat eller program nedladdade/installerade. Däremot skulle det vara bra om e-leg fungerade.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 13:21

E-leg fungerar visst på Mac, enligt en artikel i MacWorld för några månader sedan.

Har inte artikeln här och minns inte vad det stod, men det går nog att hitta om man söker lite.

• Oregistrerad
  • 2006-11-12 23:21
Ursprungligen av Rajje:

E-leg fungerar visst på Mac, enligt en artikel i MacWorld för några månader sedan.

Fast inte hos Nordea, vilket är det tråden handlar om!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 23:47

Äsch, alla banker är ju lite allmänt efter

Det har visat sig att det är oerhört lätt att lura Nordea's kunder eftersom deras säkerhetssystem inte håller måttet. Senaste "fishing" försöket visar det pinsamma i deras undermåliga setup. Vakna.. Ni är lurade.. Skraplotter är skrattretande

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-12 14:25
Ursprungligen av ru4real?:

Det har visat sig att det är oerhört lätt att lura Nordea's kunder eftersom deras säkerhetssystem inte håller måttet. Senaste "fishing" försöket visar det pinsamma i deras undermåliga setup. Vakna.. Ni är lurade.. Skraplotter är skrattretande

Och med detta inlägg önskade du tillföra vadå?

Ursprungligen av ru4real?:

Ja, skrattretadnde OM kunden går på "Nigeriabrev". Annars är systemet med personlig kod OCH skrapkod säkrare än flera andra banker som bara kör med ETT stegs säkerhet. Jag misstänker att om kunden går på phisingförsök liknande de senaste falska nordeabreven, går det nog på vad som helst...

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-11-13 09:08

Man kan inte skapa e-leg på Nordea när man kör Mac. Men om man skapar ett e-leg på PC/Win går det kopiera över mappen till Mac. För att _använda_ e-leg är inget problem. Men som sades tidigare: byt bank! Alla andra banker jag känner till, tillåter även Mac-användare att skapa e-leg. Nordea är uselt när det gäller nättjänster, de lever kvar i förra århundradet.

1
Bevaka tråden