Hej!
Jag är nybörjare på både Mac och FTP. Jag behöver komma åt en massa JPG-filer som ligger på en FTP-server.
Jag provade att skriva in FTP-adressen i Safari, men det fick jag bara att funka en enda gång. Det blir detta felmeddelande: "Finder kunde inte slutföra åtgärden eftersom viss information i ftp://xxxxx.xxxx.xx:xxxx/ inte kunde läsas eller skrivas (Felkod -36)."
(Jag tänkte lägga in en bild på felmeddelandet här, men det fattar jag inte heller hur man gör. Jag tog "Bifoga filer", men när jag förhandsgranskade syntes inte bilden... suck... Jag älskar min nya dator, men ibland blir jag galen.)
Efter att ha kollat här i forumet laddade jag hem OneButton FTP. Hjälpfil ingick inte, men jag fyllde i uppgifterna som jag tror att jag ska göra. Inget händer dock. Det står inte ens att det inte gick att ansluta, men anslutet verkar det inte vara.
Den gången jag lyckades komma in via Safari så visades inga miniatyrer av JPG-bilderna. I andra mappar i datorn visas bilderna. Hur får jag fram thumbnail-läget?
Jag skulle behöva en steg-för-steg-instruktion for dummies för att lösa dessa problem. Kan du hjälpa mig?
Edit: Bilden kom visst med i alla fall...