Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G3 250 Mhz-trasigt mederkort...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-19 20:16

Jag en gammal PB G3 250 Mhz med trasigt moderkort. Är det ngn som vet om man kan starta upp hårdisken mot en annan dator som man kan göra med en firewireburk (Äpple+T) jag har dock ingen firewireport på den.

Eller är det ngn som vill köpa det som finns kvar av den. eller ngn som har en likadan med t ex trasig skärm som vill sälja sitt moderkort till mig?
MVH jesper jesper@semesterad.com

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-19 22:06

Hmm en del Powerbooks går att använda som SCSI diskar. Vet inte om det gäller just din, men det är i alla fall beroende av moderkortet så det skulle nog ändå inte fungera... Vet tyvärr inte vad det är för tangentbordskombination för att göra det heller...

Vad du annars kan göra är ju helt enkelt att plocka ur disken om du vill komma åt innehållet på den...

/arvid

Jag har också en PowerBook Original 250MHz som är död, på min är det processorn som är sönder, vilket innebär att hela moderkortet är sönder eftersom den är fastlödd.

Jag kollade upp vad dett nytt moderkort kostade, 2600:- exkl. moms om jag minns rätt.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-10-28 18:44

Hm, intressant. Det är ingen av er som känner för att sälja er PB? Jag har en WallStreet med halvkass skärm som jag gärna skulle byta ut...

Jag har ett PB moderkort som (jag är ganska säker) fungerar. Det är från min gamla slaktade WallStreet.

Det känns som att var för sig har vi något som inte är värt speciellt mycket, men tillsammans har vi nåt som är värt mer än summan av delarna, liksom.

Antingen köper du mitt moderkort, eller så köper jag ditt lik. Om det inte fungerar så kan vi ju backa på köpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-28 18:53

Här ser man det goda i människan komma i dagern!

Burkarna är iofs ganska olika utifrån "bygget" sett... men men det kan ju funka...!

PowerBook G3 Original har samma chassi som 3400:an.

Så byta delar mellan den och en Wallstreet är inte ens värt att testa.

1
Bevaka tråden