Idag lanserar operatören TRE HSDPA i Sverige, dom går direkt på "version 2" med hastigheten 3,6Mbps mot andra länder som börjar i steg 1 med 1,8Mbps - vågat men smart tycker jag.
Såg precis en helsida i Metro där dom erbjuder obegränsad access för 499/mån (+moms gissar jag då det var business.tre.se som stod som avsändare).
Frågan jag vill väcka är, vilket pris skulle du vara villig att betala för att säga upp ditt nuvarande bredband och helt gå över till det mobila. Jag känner själv att jag nog skulle kunna tänka mig någonstans under 500 inkl moms, jag har idag Chello 24/8 och är inte alls speciellt nöjd med hastighet el uppkoppling och pröjsar nästan 500 / mån för detta.
NEJ jag kan inte få någon annan leverantör då jag saknar fast telefoni, då jag sa upp det abbet för att Bredbandsbolaget hade muppat sig och kopplat bort mina tåtar från Telia växlarna till sina egna och samtidigt då gjort det omöjligt att byta från BBB till annan DSL operatör. Så jag lever redan idag med mobil som enda telefon och börjar nu på allvar fundera på att droppa även det "fasta" bredbandet, om nu HSDPA visar sig hålla måttet.
Jag tänker mig nu att man håller diskussionen på en rimlig nivå därav Lounge forumet. Att tuta på med att jag ska inte byta för jag har 100/10 från BBB osv känns ju rätt meningslös, däremot tycker jag frågan är intressant av div olika skäl. Jag har själv tidigare varit ute efter högsta bandbredd men vad använder jag den till idag, tja inte mycket annat än o tanka ner uppdateringar från Apple (som fö går sjukt långsamt med mitt UPC abb) lyssna på strömmande musik men mest mail och webb.. inga superhastigheter som krävs där inte. Jag fildelar inte överhuvudtaget och sitter inte slaviskt och tankar musik o film på nätet, däremot vore det skönt o bara ha en faktura från 3 inkl mobil+bredband, har flatrate på mobil/sms idag men flatrate för bredbandet är ju ett krav, annars kan de nog hälsa hem med den satsningen.