Hej!
Jag har en iBook G4 12" 1.2ghz. Denne köptes 2004-12-03 tillsammans med min AirPort Express hos Kullander & Kullander i Malmö. Har upptäckt nu att min dator bara har 50% mottagning på Airportkortet när datorn är 4-5 meter ifrån AirPort Expressen. Min Sambos nyinköpta MacBook har betydligt bättre mottagning. Jag har testat att ta bort tangenbordet och trycka i kabeln i kortet hårdare. Detta gjorde absolut ingen skillnad. har även försökt trycka i kortet hårdare i datorn.
Kullander säger att min dator ej har garanti kvar. Den är snart 2 år gammal dessutom. Stämmer detta att den ej har någon garanti kvar? Är det inte 2 års garanti som gäller i Sverige? Kan jag förlänga eller skapa ny garantitid med Applecare?
Vad ska jag ta mig till? Vill inte att min iBook bara ska ha 50% mottagning. Vill att den ska kunna ha högre mottagning än så.
Kan man rengöra nån kontakt? Är antennen sönder? Är AirPort-kortet sönder? Vad är det som gör att jag bara har 50% mottagning på 4-5 meter? Ni andra med iBook G4 och Airport, vad har ni för mottagning på er maskiner?