Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rippnings och kodnings program?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-11 13:31

Hej hej alla Mac guru's!

Jag har precis köpt in 2st MacPro's som kommer ha 2 uppgifter att göra dygnet runt!
De ska rippa filmer ifrån dvd's och sedan omkodas till wmv-9 formatet! (helt lagligt...)

Vilka program skulle ni rekommendera för dessa uppgifter?
Jag har läst lite i forumet om vilka program som kan man rippa med och det lutar väl åt "mactheripper" för rippnings verktyg! - Men finns det bättre alternativ?

Men för kodningen till wmv-9 formatet?
Vi har en licens för EpisodPro 4.1 här och jag tror att vi kommer köpa in ytterligare 2 licenser av den lite mer avskalade versionen som heter Episod - Är Cleaner ett bättre alternativ?

Ena MacPro'n kommer troligen stå och rippa hela dagarna medans den andra kodar, eller så rippar båda och sedan batchar man allt man rippat under en vecka och låter det koda en vecka?

Hur som helst! Skulle uppskatta om någon kunde komma med lite info om vilka program jag ska titta på och hur man gör det här smidigast!

Hälsningar,

Kenneth M

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-12 13:10

Ingen som kan tipsa om bättre alternativ till det jag skrivit?

Jag använder Handbrake för mina DVD-tester. Fungerar helt suveränt, men den kan inte koda om till wmv-9 har jag för mig. :/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-12 22:02

HandBreak med AVC/MPEG4

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-12 22:09

Kolla in Flip4mac.com för export till WMV. De köpte upp Popwire som hade ett par program för just detta.

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-13 15:31

Koolers! Ska genast kolla upp de alternativen!
Tackar!

Häslningar,

Kenneth M

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-13 18:17

Haha...Ja, ibland är man bra korkad!

Acke - Det är "Flip4Mac" som jag tänker köpa Episod ifrån

Har precis fått Mac'arna nu och hämtade hem "Mactheripper" men jag har redan stött på "problem"!
Hur extraherar jag videomediat ifrån Vob'arna? Skulle vara kalasbra om man med 1 knapptryck (heh...) kunde få ut dom som NTCS/PAL - DV/okomprimerat .Mov!

Jag har visserligen inte gått igenom programmet än men den verkar rippa skivorna rysligt fort! 8gb på runt 12 minuter! Måste jag köpa nått program (för "extraheringen" av mediat) eller finns den funktionen någonstans i Mactheripper?

Hälsningar,

Kenneth M

Nyfiken fråga, varför just till WMV9?

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 13:12

Det är till video streaming! Hela systemet är uppbyggt runt WMV9 formatet. Fråga mig inte varför, helt ny på sånt här! Var heller inte med på de mötet när dom bestämde det!
Måste säga att Flash video ser ut att vara ett betydligt bättre alternativ. Kvalite/komprimering slår WMV9 med hästlängder.

Hittade ett program som heter MpegStreamClip och jag tror jag kommer använda det för extraheringen av videomediat från vob filerna...om ingen annan har ett bättre alternativ!

Hälsningar,

Kenneth M

1
Bevaka tråden