Hej på er alla som ha en Mac.
Jag la jo ut en annons om min iMac som jag ville sälja. http://www.99mac.se/saeljes/107366-maxad-imac-g3-dv-performa-5200-a.html
Igår fick jag ett mail från en tjej som kalla sig Anna som skrev följande till mig.
"Jag är intresserad utav din mac. Jag vill ha en den blåa mac och inte den vita men jag ville först ha några bilder så kan du sända de till mig?"
Jag tyckte ok det är inget problem ... skall gå ned och hämta lådan till datorn. Så jag gick ned hämtade lådan o tycket samtidigt för mig själv: "Datorn är jo grå och inte blå..." det är det som gör att jag är hundra procent säkert på att jag fick mailet.
Jag gjorde bilderna och installerade om datorn ochnär jag gick tillbaka till min macbook så försvann mailet framför mina ögon. jag tänkte: "Va?"
Jag kollade upp om någon kunde ha hackt in sig på min dator.
Brandväggen är upp.
Filsharing avstängt
Mitt lösenord är så koplicerad att jag själv ha nästan problem att kommer ihåg det pga dess längd (13 tecken) och komplexitet(bokstäver och siffror är blandade i en ologisk efterföld
Jag tänkte kanske jag ha ett fel på hårddisken
Kontrollerade skivrättigheterna - allt ok - inget fel.
Kontrollerade skivan - samma sak där.
Tänkte kanske ha förväxlad att jag fick det på ett annat av mina tre mailaccound med negativ resultat. Kollade min mailaccound online via webbbrowser där jag är helt säkert på att jag fick mailet i - negativ resultat där ochså.
Funderade på att jag fick det som SMS - negativ resultat där ochså.
Var jag än tittade så fanns inte dess email med andra ord den fanns aldrig.
Att det är skum är uppenbart.
Frågan är.
Är det sannolikt att man hackade min mailaccound och min dator samtidigt och varför skolle man göra det för ett email som iofs är betydelselös för vem som helst?
Skolle jag persolingen betrakta mig som knäpp eller finns det något annat förklaring?
Finns någon som ha varit med om liknande?
Uppskatta svar!
/David