Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store -reklam

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 13:44

Apple Store -reklamen på bland annat 99mac lyder så här: "Smartare, snabbare gör allting på MacBook."

Jag vill påstå att it doesn't make sense, det ska ju vara "The smarter, faster, do-everything MacBook. " Av den svenska versionen däremot blir man bara snurrig.. :rolleyes:

Vem översätter det hela!? Kan inte någon prata med Apple Svrige? Tar ju säkert 5 minuter att översätta alla annonserna på ett normalt sätt... eller??

• Oregistrerad
  • 2006-11-13 14:52

Bättre vore ju:
Den smartare, snabbare, "gör-allt" MacBook. Eller?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 15:03

När Apple ändå "thinks different" skulle man ju kunna komma på ett sätt å översätta det..

Måste säga att ett så där stort företag borde kunna översätta sitt reklammaterial på ett bra sätt.

En lösning skulle t ex. vara att låta bli å översätta det, låter ju mycket coolare

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-13 17:38

Apple verkar inte vara helt stablia på översättningar ibland. Går man in på apple store och tittar på product beskrivningen för mac pro så är texten på vad som verkar vara spanska.

"Procesador Xeon de doble núcleo de Intel a velocidades de hasta 3 GHz
Cada Mac Pro ofrece la increíble potencia de sus dos procesadores Xeon «Woodcrest» de doble núcleo y 64 bits de Intel. Tú eliges la velocidad del procesador: 2; 2,66 ó 3 GHz."

P.S. Jag mailade applstore om detta för ett par dagar sedan och det är fortfarande på spanska D.S.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-13 21:59

Jo jag märkte samma fenomen, mailar dock aldrig till Apple då dem antagligen bara skiter i mailen ändå

Angående översättningen kan personalen fixa till missarna på ett par lunchraster, det är jag säker på - att inge nu gör det är en annan fråga.. Har någon här tillgång till Loungen och kan prata med Apple Sverige VD:n?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 18:23

Ja! Nu såg jag att dom ändrade texten. Numera är det "Smartare, snabbare MacBook, redo för allt."
Smart! I appreciate

1
Bevaka tråden