Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av X11 fungerar inte med Open Office

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag laddade ner den nya versionen av X11 som Programuppdateringen rekommenderade men då slutade Open Office att fungera. Det enda som hjälpte var att kasta nya X11 i papperskorgen och lägga in den gamla från OS X-skivan. Jag har letat på nätet efter fler med samma problem men inte hittat något så det kanske bara var jag som drabbades.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-14 09:39

Apple har gjort bort sig med trasiga typsnitt i X11-uppdateringen, i a f enligt porting.openoffice.org där jag hittade en workaround. Den innebär lite Terminalhackande, men håll bara tungan rätt i mun så funkar det. Eller prova NeoOffice så får du OpenOffice med AquaGUI (lite ofärdigt kanske, men många tycker det fungerar bra).

Apple har precis släppt en andra uppdatering av X11. Kan vara värt att testa den?

Det finns en fix för det problemet på openoffice.org.

Slutade att ha OpenOffice på min hårddisk när typsnitten blev trasiga. Har istället testat Neooffice, fast till 98% av alla arbeten jag gör som har med ordbehandling att göra, gör jag med hjälp av den excellenta Mellel.

1
Bevaka tråden