Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar min macos x från ibooken till en powermac g4?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har sen tidigare en ibook (G4 1.2ghz) med mac os x tiger. Nu ska jag ev. köpa loss en begagnad powermac G4. Troligen kommer det inte följa med något operativsystem till den. Så frågan är, kan jag använda mitt operativsystem från ibooken även på powermacen?
Skiljer operativen något mellan bärbara och stationära macar? Och får jag installera operativsystemet på ytterligare en dator? (Det är enbart jag som är användaren på båda datorerna).

M.V.H. Johan Runesson

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 07:59

Du får väl prova.
Jag installerade med sonens iBook-skiva på en stationär G4 när jag inte hade mitt Tiger-paket tillgängligt, det gick bra.

Jag tror inte att det bör vara något problem, använde mina installationsskivor till min iBook för att installera OSX på min brors iMac G3.

Det är inte alls så säkert att det går, men försöka duger. Det brukar heta att det inte _skall_ gå, men ovanstående at döma så går det i alla fall...) Vet själv att det inte gick att installera OS9 från en PMG4 på en iMav G3 när det begav sig.

1
Bevaka tråden