Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigaste internetabonnemanget?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-09-18 22:30

Jag behöver ha ett internetabonnemang som jag kan använda när jag inte är hemma men gärna vill surfa på min iBook.

Någon som vet vilket abonnemang som är billigast och bäst?

[ 18-09-2001: Meddelandet ändrat av: Maria ]

• Oregistrerad
  • 2001-09-18 22:46

Skaffa Telia ADSL så kan du ha det hemma som bredband + ansluta via modemkabel när du inte är "på plats" genom att använda samma konto. Funkar smidigt, så gör jag & kan koppla upp mig var jag än är, även hemifrån släkt å vänner.

www.home.se har gratis internet abonemang med epost som klarar både IMAP4 och POP3, går både snabbt o e enkelt, helt suveränt.

Detta är modem alltså.

[ 19-09-2001: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
www.home.se har gratis internet abonemang med epost som klarar både IMAP4 och POP3, går både snabbt o e enkelt, helt suveränt.

Detta är modem alltså.

Maria, notera att om du kopplar upp dig med Home.se så är det den som har telefonabbonemanget som står för kostnaden.

Vill du inte att de som du kopplar upp dig hos ska få betala för din surftid så använd ett abbonemang där du faktureras istället.

Spray sådana abbonemang.

• Medlem
  • 2001-09-19 13:05

Jag behöver ett abonnemang som jag kan använda när jag kopplar upp mig via modem och där räkningen skickas till mig.
Jag kanske inte var så tydlig tidigare.

Vet ni vilket som är billigast?
Tack för svaren hittills!

Det stämmer Christian, med ´spray gratis internet´ så ringer man 020 nummer, men betalar vanlig lokaltaxa via faktura man får från spray. Det borde vara exakt det du söker Maria.

• Medlem
  • 2001-09-21 16:02

Ok, tack för hjälpen. Spray verkar vara det jag söker.

Någon som vet om det finns något abonnemang som fungerar på samma sätt som spray, men som är billigare??

Det är aldrig roligt att betala mer än nödvändigt...

• Medlem
  • International user
  • 2001-09-21 17:05

Om jag tar med mig min bärbara med ADSL abbonemanget på och ställer in den för att koppla upp sig genom modemet (56k) och sedan kopplar in det hos min mormor eller nått, vem får då räkningen?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
Om jag tar med mig min bärbara med ADSL abbonemanget på och ställer in den för att koppla upp sig genom modemet (56k) och sedan kopplar in det hos min mormor eller nått, vem får då räkningen?

Peter Harrysson tror jag.

Njaae.., Peter Harrysson...? Han köper väl bara mat för sin kosing...?
Nä, det är nog mormorsgumman som får slanta upp från pensionen... Fast om tanten inte bor i samma riktnummerområde som man själv, så kan man ju göra det så billigt som möjligt för henne, genom att gå in i inställningarna och se till att man åtminstone inte sitter och ringer rikssamtal för hög taxa, utan lokalsamtal. De större ISP-erna har ju ett tel-nr i varje riktnummerområde, och det blir rätt rejäl skillnad på kostnaderna.Det gäller ju att se till att det blir något kvar att ärva?
Lösningen ADSL hemma, och modemuppringning när man är ute och åker, är en klart praktisk kombination. Ett telejack finns i de flesta hotellrum, på kvartshyfsade landsvägskrogar och enligt uppgift även i vissa bättre fiskebodar i Nordöstra Mandsjuriet...

1
Bevaka tråden