Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Silikonskydd för macbooktangentbord - Finns intresse?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Funderar på att ta hem tangentbordskydd för Macbook i silikonmaterial - finns det något intresse kring detta?

  • För Apple 13" Macbook.

  • Skyddar från att damm, matrester och annat skräp fastnar mellan tangenterna.

  • Hindrar inte normal användning.

  • Lätt att ta bort och göra rent.

Pris: 112 kr inklusive moms

Applestore har vad jag kan se inget skydd för Macbook, men tar 229 kr för ett till Powerbook/iBook.

Bild nr 2 visar tillverkarens Powerbookmodell monterad. Har tyvärr ingen bild på skyddet monterat på Macbook i dagsläget.

(Jag har Martins tillstånd att utföra denna intresseförfrågning )

  • Oregistrerad
  • 2006-11-14 17:48

Finns de för svenska tangentbord?

Ah, glömde skriva att bilderna visar amerikanska tangentbord. Självklart finns de för svenska!

Visst det kan aldrig skada att ha ett sådant skydd!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 12:06

Kan man ha det på för jämnan utan att det tar i skärmen när den är stängd?

Ursprungligen av Junghage:

Kan man ha det på för jämnan utan att det tar i skärmen när den är stängd?

Det går bra att alltid ha på det!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 13:15

Gott, då skulle jag kunna tänka mig ett!

Vad är det för fabrikat/tillverkare? Har själv funderat på att köpa detta då mitt vita tangentbord snart snarare är brunt. Främst är det P och Å tangenterna som är riktigt skitiga och likadant var det på mina tidigare tangentbort - fattar inte varför...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad är det för fabrikat/tillverkare? Har själv funderat på att köpa detta då mitt vita tangentbord snart snarare är brunt. Främst är det P och Å tangenterna som är riktigt skitiga och likadant var det på mina tidigare tangentbort - fattar inte varför...

Det är no-name

Detta företag tillverkar dock flera produkter åt "märkesföretag" som i sin tur tar ut ganska mycket högre priser.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 17:10

Okej

Vi säger att du köper in skydden från Zhou-Khu Katemarate Inc, då..

Hmm hur fick du direktkontakt med tillverkaren sådär?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-11-15 15:19

Intresserad av att köpa ett st. Silikonskydd för macbooktangentbord

  • Oregistrerad
  • 2006-11-15 15:32

Jag är intresserad av 2st

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 16:55

Man skulle kanske ha med dessa tangentbordsskydd med i 99bonus?

Låter intressant, skulle inte sitta fel på min MacBook.

Kul att intresset finns! Jag återkommer så fort jag har ny info.

Boris: Jag hittar mina leverantörer precis som alla andra företag. I detta fallet handlar det om en kombination av kontakter, förmedlingsföretag och internet.

Om det är välsittande och kan vara på hela tiden, då är jag också intresserad. Jag har ett silikonöverdrag till mitt externa tangentbord, och det känns bra att kunna dra av och tvätta det. Vanliga tangentbord ger mig rysningar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-16 16:39
Ursprungligen av Kristofer:

Kul att intresset finns! Jag återkommer så fort jag har ny info.

Boris: Jag hittar mina leverantörer precis som alla andra företag. I detta fallet handlar det om en kombination av kontakter, förmedlingsföretag och internet.

Coolt!

Kan du fixa ett silikonskydd till MacBook Pro 15" oxå?

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-16 19:20
Ursprungligen av friluftsjohan:

Kan du fixa ett silikonskydd till MacBook Pro 15" oxå?

/Johan

Det skydd för PowerBook/iBook som man kan köpa från Apple Store, borde gå lika bra till MacBook Pro, eftersom de båda datorerna mig veterligen har exakt likadana tangentbord.

Ursprungligen av Rajje:

Det skydd för PowerBook/iBook som man kan köpa från Apple Store, borde gå lika bra till MacBook Pro, eftersom de båda datorerna mig veterligen har exakt likadana tangentbord.

Jamendåså, då får det bli ett sånt då Var lite osäker om det passade..

/Johan

AppleStore tar 229 kr inklusive moms för sitt skydd till powerbook/ibook/macbook pro etc. Ifall intresse finns skulle jag kunna ta hem motsvarande modell. Samma pris (112 kr) som för ovanstående macbookmodell.

Sign me up!

Behöver en till min 12" Powerbook G4

Jag skulle vilja ha ett till min Macbook Pro om det inte är för sent att hamna med i beställningslistan.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-23 16:07

ett clear for me please!

Superkul att så många är intresserade!

Jag ska ta hem ett demoex nu av leverantören först, för att se så produkterna verkligen passar.

Ursprungligen av Kristofer:

Superkul att så många är intresserade!

Jag ska ta hem ett demoex nu av leverantören först, för att se så produkterna verkligen passar.

Gött!! Hoppas på det bästa

Går skyddet emot skärmen i ihopfällt läge? Vill gärna se hur de ser ut monterade.

Ja, även jag kanske är intresserad

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-25 14:59

Jag är mycket intresserad av ett sådant. Lätt värt 112 kr.

Men som sagt, kolla gärna med demoexet att det inte går i skärmen när man stänger macbooken och så ..

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-25 20:12

Hur är det att skriva med skyddet på? Alltså; känns det någon skillnad när man skriver gentemot att inte använda skyddet?

Enligt min leverantör ska det inte vara några problem att ha skyddet på när locket är stängt eller vara onaturligt att skriva på det. Men som sagt, tar hem en demo innan jag gör beställningen, så att det verkligen är som de säger.

Bevaka tråden