Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Dell Mac-bakgrund på sina bärbara?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-11-14 23:45

I kategorin onödiga men konstiga/roliga saker såg jag idag att Dell verkar ha en misstänkt Mac-lik blå bakgrund på sina bärbara datorer på Dell.se. Märkligt tycker jag, Windows XP har väl ingen sådan standardbakgrund.

Se själv:
http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/nb_performance?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

Varför så lik? Har Apple rent av snott den från Dell?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 00:25

Enkelt. Dells reklambyrå använder Macar.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 22:09
Ursprungligen av Mondo:

Enkelt. Dells reklambyrå använder Macar.

Dagens klockrena

• Oregistrerad
  • 2006-11-15 09:35

PC tillverkarna Acer har samma bakgrund med som tillval i XP som den där, fast grön... läskigt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 21:27

Olika former i blå nyanser. Omg, vilket helgerån av Dell. Apple var helt säkert först av alla med den idén.

Alltså. Ingen har ju sagt att datorerna är på, och som jag ser det så ska det bara symbolisera speglingar på en avstäng skärm.
Varför den är blå förstår jag dock inte. Antagligen för att det ser trevligare ut än svart?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 23:17
Ursprungligen av ztaafen:

Alltså. Ingen har ju sagt att datorerna är på, och som jag ser det så ska det bara symbolisera speglingar på en avstäng skärm.
Varför den är blå förstår jag dock inte. Antagligen för att det ser trevligare ut än svart?

Japp, blått är nog helt enkelt trevligare. Håller annars helt med ztaafen.

1
Bevaka tråden