Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail skickar inte mailen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 02:07

Jag har precis switchat fran PC till en MBP 2.33,2Gb,160HD vilket ar en underbar maskin pa alla satt o vis. Dock har jag ett stort problem.

Jag har 3 konton i min mail (den klient som kommer med OSX), tva IMAP o ett POP. Dock verkar det inte som att den vill skicka mail, ibland gor den det men oftast sa ligger bara mailen kvar i utkorgen utan att skickas. Otroligt storande. Nan som vet vad det ar for fel? Installningarna bor vara ratt eftersom den kan skicka ibland.

HJALP snalla!

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-11-15 02:27

Har du kollat att det står rätt SMTP-server i alla tre kontoinställningarna? Om de är olika skickas bara mailen när du använder det konto där det står rätt, men blir kvar i utkorgen när du försöker skicka från de andra.

SMTP-serverns namn får du från den leverantör som du använder för UPPKOPPLINGEN, viket inte nödvändigtvis är densamma som den du abbonnerar på eposttjänsten hos.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 07:53

Det kan nog mycket val vara som du sa. Hur som sa trottnade jag och installerade Thunderbird men da plotsligt i radslan for att bli overgiven borjade Mail funka o skickade alla mina mail sa nu anvander jag det igen. Tack for hjalpen iallafall!

Anmarkning: Utan detta forum hade jag aldrig switchat till mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 08:02

Å, ä och ö verkar inte fungera på din dator heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-15 08:32
Ursprungligen av Mondo:

Å, ä och ö verkar inte fungera på din dator heller.

Tror du att det har med saken att göra?
Det finns faktiskt en del som väljer att köra OS X på engelska, eller som har köpt sina Macar utomlands.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 10:01

Fast det har ju inget med tangentbordsinställningarna att göra. Själv brukar jag ha min dator inställd på gurjati, hindi eller urdu, det är enklast så.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 17:33
Ursprungligen av Mondo:

Fast det har ju inget med tangentbordsinställningarna att göra. Själv brukar jag ha min dator inställd på gurjati, hindi eller urdu, det är enklast så.

Now we're talking!

Skönt att någon switchat på grund av 99mac må jag också säga Fin dator, dyyyr... men fin!

Ursprungligen av boris91:

Now we're talking!

Skönt att någon switchat på grund av 99mac må jag också säga Fin dator, dyyyr... men fin!

dyr ? ... Mac är ju faktist billigare än dell ... ...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-16 07:20

Hello again, nja a,a,o funkar inte for jag har dom inte eftersom jag kopt den utomlands, i Hong Kong. Bra stalle att kopa apple prylar pa da dom saknar moms har, 25 % rakt av pa priset. Mumma.... O vilken dator det ar sen, ar verkligen grymt nojd.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-16 07:21

en sak till, maste bara saga att det har med inbyggd PDF generator (eller vad det kallas) ar verkligen helt otroligt grymt. Inte som pa det dumma windows dar Acrobat sabbar wordfilernas layout nar man konvertar dom. Allt bara funkar pa mac....markligt....

  • Oregistrerad
  • 2006-11-16 09:20

Liknande problem

Mitt Mail strular ungefär på samma sätt som beskrivs i början av den här tråden. Ofta så står den bara och maler ett tag och sen står det att det inte går att använda SMTP-servern och föreslår en annan.

Men ibland funkar det utan problem (50/50 ungefär). Jag har bara ett konto.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-16 11:26
Ursprungligen av westerli:

Hello again, nja a,a,o funkar inte for jag har dom inte eftersom jag kopt den utomlands, i Hong Kong. Bra stalle att kopa apple prylar pa da dom saknar moms har, 25 % rakt av pa priset. Mumma.... O vilken dator det ar sen, ar verkligen grymt nojd.

Om man vill skriva något "seriöst" någongång så går det bra att använda ascii-koden (har ingen mac men borde fungera där också) t.ex. å = alt + 134

1
Bevaka tråden