Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ritplatta funkar dåligt med wide

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-16 13:25

Min Wacom-platta funkar inte så bra längre, nu när vi har widescreen. Visst ska man kunna ändra i inställningar nånstans..? Hittar inte.

Hoppas jag inte måste köpa en ny ritplatta.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-18 13:12

I systeminställningar ska det finnas en "wacom ritbords ikon" som heter kort och gott: Wacom tablet under "övrigt". Har du ingen sådan bör du ominstallera drivrutinerna!

Jag har använt ritbord i 6 år nu och jag märkte ingen större skillnad när jag böt från "vanliga" till widescreen skärmar! - Vad är problemet?

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 09:20

Problemet är att när jag för pennan ex längst till höger på plattan kommer jag inte längst till höger på skärmen, så jag får "ta om" ett par ggr. Plattan täcker alltså inte hela min skärm.

Har nyss installerat om drivrutinen för Pen Tablet och försöker gå in på dess inställningar i Systeminställningar, men då får jag bara detta meddelande: "Fel i inställningar Du kan inte öppna inställningspanelen Pen Tablet på den här datorn. Kontakta programvaruutvecklaren för att få en nyare verskon."

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 09:31

Kan det ha att göra med att jag installerade programmet på min gamla dator förut..?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 09:38

Surfade in på Wacoms webbplats och laddade hem nya drivrutiner, och nu fungerar plattan som den ska. Tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-24 18:10

Kalas bra!
Skulle bli skogstokig om min på jobbet och hemma la av eller likanande! Känner mig helt "handikappad" utan min dyrbara wacom tablet!

Hälsningar,

Kenneth M

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-25 10:59
Ursprungligen av Kenneth M:

Kalas bra!
Skulle bli skogstokig om min på jobbet och hemma la av eller likanande! Känner mig helt "handikappad" utan min dyrbara wacom tablet!

Hälsningar,

Kenneth M

Ja fy, känner mig också handikappad utan pennan. Glad att det funkar bra igen.

1
Bevaka tråden