Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mail efter uppgradering 10.3.9 till 10.4.8...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-19 08:05

Jag uppgraderade mitt os igår och nu har jag problem med mailen.
Vid uppstart sa den att den importerade mail men den importerade bara mail sen ca 2 mån tillbaka på mitt yahookonto. De som importerades går inte att läsa, det står bara:

Brevet från X med ämnet "Y" har inte hämtats från servern. Du måste koppla upp det här kontot för att kunna läsa brevet.

Var ligger de gamla mailen sparade? Jag körde arkiver och uppdatera i samband med uppgraderingen av OSX.

Tacksam för hjälp.

Andreas

Det kan vara kört, tyvärr. Jag har råkat ut för samma sak några gånger när jag har uppgraderat Macar till 10.4, antingen att inte alla mail konverteras, eller att det blir fel på dom. Om du har en backup på din mail-mapp innan (ligger i Bibliotek-mappen i din användar-mapp), så kan du installera om 10.3, lägga in mailmappen från backupen och sen bygga om brevlådorna. Det finns något som heter "Bygg om" eller liknande i menyn Brevlåda. Sen kan du uppgradera till 10.4 igen, och se om det går att konvertera mailen. Har du ingen backup så kan du testa att bygga om ändå, men det har inte funkat dom gånger jag har testat. Hoppas du har mer tur.

1
Bevaka tråden