Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

back-switcher

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 09:54

nu ska jag byta tillbaks :|

har haft mac i ett halvår, och tyckt att det har varit en fröjd. Dock så jobbar jag
med web/it, och där kör vi tyvärr PC.

Så det blir mer av bekvämlighet att sitta på ett OS än på två. Jobbigt är det att
man inte har samma programutbud, om man har ett favourite daily tool på PC så
finns det ingen liknande på Macen å tvärtom.

Förvisso kan man köra XP på Mac'en, men det känns ju som ett svek. Och ett fult
svek dessutom

största anledningen är dock att jag ska ha barn , och vill inte ha datorn
i barnrummet, så det lutar mot bärbar.

men som ni vet, så är det inte billigt att köpa en kraftfull bärbar från apple
så det blir tillbaks till PC-världen

Man blir ångerfull av att ha lagt ut annonsen på blocket.se nu, men jag hoppas det
blir bra när man väl insett att det redan är gjort

Vemod är känslan, nästan så man vill dra tillbaks annonsen från blocket..
för datorn är JU SÅ HIMLA SNYGG.

Önskar att Mac OS X kunde köras på PC !!!

/ martin

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-20 10:19

Åhh starckars du

Visst får man bra prestanda för pengarna om man köper en MacBook! Kostar just inte mer än en motsvarande PC. Jag ska testa Parallels, annars kommer jag köra Boot Camp. Får hem min nya jobb-"pc" i slutet av veckan (är väldigt nöjd med att bossarna låter mig köra Mac)

• Oregistrerad
  • 2006-11-20 11:45

men ger BootCamp samma prestanda till XP som om man hade kört XP på en pc med "samma" specar på hårdvaran? -eller blir det någon försämring?

jag har provat parallelle, men då går det små slött att köra XP.

borris91, vad är det som är synd om mig.. att jag ska ha barn?

Kör du med Bootcamp så blir prestandan densamma som på vilken IBM-kompatibel dator som helst med de specarna då det inte handlar om emulering. Det blir alltså ingen som helst försämring.

• Oregistrerad
  • 2006-11-20 14:12

oh, det var inte illa. Att det inte blir någon prestanda försämring med Bootcamp.
men jag önskar iMacen var bärbar i alla fall, så jag slapp sälja den.

Jag förstår ju inte riktigt vad som skulle kunna vinnas genom o göra OSX på PC, det som du skriver är det väl program som saknas som du inte kan köra i OSX o isåfall hjälper det ju föga om OSX går att starta på en ful grå pc-burk.

hasta la vista

• Oregistrerad
  • 2006-11-20 17:35

Men grappen! Köp en Macbook 2.0 C2D. 12795:- och du får både en mac och en PC, och den är banne mig snyggare än vilken annan PC som helst. Du får inte någon som helst prestanda förlust om du kör bootcamp mot någon annan likvärdig PC. Dessutom är den inte dyr. Kolla in Sony VAIO SZ2 t.ex, kostar ju 21.000:- med sämre prestanda (ok, lite vassare grafikkort, men annars sämre). Nä, du gör bort dig om du switchar tebacs, min bestämda åsikt...

fattar inte?

jamen ställ inte datorn i barnrummet då?
Har precis fått mitt andra barn och jag har inte slängt ut någon av våra 5 windows datorer eller min nya macbook. Varför skall man göra det? Okej att man kanske inte har lika mycket tid för dom längre nu när man har två andra små älsklingar, men blocket låter lite väl hårt.

*edit* Glömde min musikdator som står i vardagsrummet, så 6 xp burkar och en mac

Senast redigerat 2006-11-20 19:19
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-11 12:48

:-) Förstår inte helt...

"Förvisso kan man köra XP på Mac'en, men det känns ju som ett svek. Och ett fult
svek dessutom
"

Du har säkert tänkt igenom dina förutsättningar helt och kommit fram till bästa lösningen för dig, men det du skrev ovan förstår jag inte. Svek mot vem?
Var pragmatisk! Om jag vore i ditt läge skulle jag välja den dator som låter mig köra båda operativen. PC har ju även den ovanan att vara ovanligt sladdbemängd, så när det gäller design och möjligheten att hitta lämplig plats för burken så "segrar" ju Mac:en...

Eller gjorde du bara reklam för att det finns en snygg Mac att köpa på blocket...?

Senast redigerat 2007-11-11 16:09
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-11-11 12:58

Jag tycker att du ska byta tillbaka till PC. Och längre fram när det är dags att köpa ny dator igen, så köper du kanske en Mac igen. Whatever, liksom. Spela roll. Hade Mac varit så ofelbart bäst för dig, så hade du inte tvekat på att köpa en nu. Försök bara slippa Vista, om det går.

1
Bevaka tråden