Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Syntar från Logic Pro till Express

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 15:51

Jag använder Logic Express och tycker inte att jag skulle behöva någon av funktionerna i det mycket dyra Logic Pro. Däremot är jag intresserad av några av syntarna som medföljer Pro - tex vocodern EVOC 20 P.

Finns det något sätt att köpa eller på annat sätt få tag på dessa komponenter separat utan att behöva Logic Pro?

Jag har försökt kopiera .res-filerna från en kopia av Logic Pro och lagt in dem i motsvarande mapp i Express-paketet. Jag har även testat att döpa om samma filer till .component och lägga i mappen /Bibliotek/Audio/Plug-ins. De dyker inte upp i L Express ...

antar att det inte är speciellt lagligt att kopiera över från pro till express. om det funkar eller ej har jag ingen aning om.

tips är att kolla runt bland freeware/shareware pluggar, finns en del fina. kör du intelmac är det relativt tomt på den fronten än så länge, men kommer nog fler och fler.

www.kvraudio.com är en bra sida att starta på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-23 23:47

Ja, det är nog inte meningen att det ska gå vid närmare eftertanke ...
Jag har hittat några shareware-vocoders, men då uppstår det problemet att man ändå verkar behöva Logic Pro för att få dem att fungera, eftersom sidechaining inte finns i Express (jag startade en separat tråd om detta).
Schysst länk!

pluggarna ligger inbakade i Pro, omöjligt att kopiera över.

Du för köpa det som alla andra

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 03:32
Ursprungligen av orchidee:

Du för köpa det som alla andra

Min fråga var ju just
"Finns det något sätt att köpa eller på annat sätt få tag på dessa komponenter // ..."

• Oregistrerad
  • 2006-12-03 19:09
Ursprungligen av Rajje:

Min fråga var ju just
"Finns det något sätt att köpa eller på annat sätt få tag på dessa komponenter // ..."

Och svaret är då: Ja, du måste köpa Logic Pro för att få tag på det som ingår där...

1
Bevaka tråden