Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-datorer i skolan (Lilla Aktuellt)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I förra veckan hade Lilla Aktuellt ett reportage om "Ny teknik i skolan" där de besöker en grundskola där eleverna arbetar mycket med Podcasting, iWeb, etc.
Eleverna i Åk. 7, 8 och 9 har tillgång till bärbara lånetdatorer. Mest MacBooks och ett par iBook G4.

Lilla Aktuellt's hemsida
Reportaget i wmv
Reportaget i Real Player format

Och det ska väl sägas att jag jobbar som tekniker där, så lite smygreklam är det trots allt.

Så, det är du som är "IT-teknikern"?

Ursprungligen av Pegges:

Så, det är du som är "IT-teknikern"?

Japp, that's me.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vad var det för lyxkille som hade en Macbook pro (tror jag det var) och en iPod U2 Special Edition då?

Fejkat för TV, det är faktiskt en av lärardatorerna.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-23 21:15
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Japp, that's me.

Fejkat för TV, det är faktiskt en av lärardatorerna.

Det är faktiskt min dator:p

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-23 21:31

Jag önska r av hela mitt hjärta att jag gått på den skolan.. nu har jag missat chansen

Men en cool nätevrkstekninker är du i alla fall! Tänk bara att det funkar så fint och bra

Är det några elever som pajar datorerna eller vågar dom inte för att MacBookarna är så skinande vita?

Ursprungligen av norell:

Det är faktiskt min dator:p

Jaha? Så inte ens här på 99mac får man vara ifred från eleverna!
Jag trodde det var Johanna's....

Ursprungligen av boris91:

Tänk bara att det funkar så fint och bra
----
Är det några elever som pajar datorerna eller vågar dom inte för att MacBookarna är så skinande vita?