Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Trodde man skulle ha upphöjt golv i serverrummet för att undvika katastrof vid minsta lilla översvämmning. Eller i alla fall inte ha en naken UPS stående på betonggolvet i källaren...
Trodde man skulle ha upphöjt golv i serverrummet för att undvika katastrof vid minsta lilla översvämmning. Eller i alla fall inte ha en naken UPS stående på betonggolvet i källaren...
Men ändå, najs, riktigt najs...
Där sa du något. Fast det är faktiskt en en 3dm hög upphöjning där UPS:en står + brunn i rummet utanför + så ligger lokalen 85 meter över havet
Äh förlåt mig! Jag drabbades av humor och hann inte hejda mig.
För att återknyta till trådens egentliga fokus så tycker jag det är intressant med praktiska serverlösningar. Du får gärna utveckla hur du byggde UPS'en.
Smart att bygga en egen UPS ...
En 600W Inverter för 990kr
Och ett par bilbatterier ... vad kan det kosta?
Det måste ju också till en 12V laddare med bra underhållsladdning för att behålla krämen i batterierna.
Yes, det krävs också ett relä och lite gejer som på några millesekunder byter över strömmen till inverten. Jag kan lägga upp mitt arbete så kan ni se hur jag har löst det. Men egentligen är det ruggigt enkelt.
Yes, det krävs också ett relä och lite gejer som på några millesekunder byter över strömmen till inverten. Jag kan lägga upp mitt arbete så kan ni se hur jag har löst det. Men egentligen är det ruggigt enkelt.