Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen MacBook Pro 15.4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-22 17:00

Hej!

Vi har blivit avstulna en MacBook Pro 15.4 Core 2 Duo 2.16 med serienummer: W86436C8W0G

Vi vänder oss till er för hjälp. Alla upplysningar kring denna stöld är varmt välkomna. Tips som leder till att vi återfår vår MacBook Pro erhåller en 2 GB iPod Nano, Gen 2.

Grafit
Storgatan 44
903 26 Umeå

tel: 090-100080
Mail: umeabutik@grafit.it eller olov@grafit.it

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-22 17:13

Tråkigt.

Men hänvisar dig till den tråden som gjorde att jag fick tillbaka min powerbook. sök på "stulen powerbook"

Det främsta tipset är såklart att om du använder mailklienten mail.app och har automatisk mail hämtning så loggas ju din dator med aktuellt ip nummer direkt på din mailserver när bedragaren kopplar upp sig på internet.

Det var den största hjälpen för mig för då fick jag ip nummret och kunde ge polisen det och dom i sin tur kontaktade den aktuella isp´n.

Om så är fallet så skicka ett mail till din epost som du inte öppnar genom web gränssnittet. Då ser du när det försvinner från servern genom pop´n.

• Avstängd
  • International user
  • 2006-11-22 18:03

Tror kanske inte att burken var konfigurerad så eftersom den blev stulen ur en butik.... Så det hjälper nog inte.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 18:27

Oj men hur kunde dom bara ta den? Take and run? Eller var det en demo-modell det där?

1
Bevaka tråden