Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdvara PC kontra Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-23 15:11

Hej allihop! Ny på forumet...

jag har bytt till mac sedan en tid tillbaka, både på jobbet och privat. Kvar en längre tid har jag dock haft min hem-PC. Nu skall jag även med stor sannorlikhet byta ut den mot en äldre G4, och jag undrar hur kompabiliteten är mellan hårdvara. Jag har en NEC DVD-brännare i min PC och undrar om den går att installera i G4an?

Alla sådana saker som dvd-brännare och hårddiskar är bara att flytta över - ska inte vara några problem, så länge det inte är scsi-prylar det handlar om för då får du nog skaffa ett extra pci-kort.

Du måste nog googla för att vara säker. Men det är troligt att det fungerar.

Ta och kolla in Accelerate Your Mac och deras Drive Compatibility Database: http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Den var för mig mycket användbar när jag för ett antal år sedan letade efter CD-Brännare till min dåvarande G4, jag hoppas den är lika pålitlig fortfarande.

• Oregistrerad
  • 2006-11-23 17:10

Tusen tack hörrni!! Ska kolla lite till och sen börja meka...

• Medlem
  • 2006-11-23 18:07

Jag har en extern NEC till en G4. Funkar prima! Har för mig att det är en NEC 3550 eller nåt ditåt.

1
Bevaka tråden