Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac@Cebit: Förebild för 25th Anniversary Mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förebild?

Vi hittade den här coola Sony VAIO modellen på Cebit - den säljs endast i Japan just nu. Den har allting inbyggt inklusive FM-tuner och TV kort så att man kan använda den istället för hemmabion ungefär.

Snygg så att man kan placera den på vardagsrumsbordet!

Följ hela 99mac@Cebit bildreportaget här:
99mac@Cebit2002 - bildreportage 1

Personligen tycker jag den ser lite billig och plastig ut...
Väntar på att den lokala B&O butiken får upp plasman senare i veckan.
Den ser inte ut som något plastigt s..t från Nippon...

[ 18 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

Jag fick tillfälle att klämma på den på plats, och tro mig, den känns INTE billig och plastig! Jag ser Sony som Apples största hot just nu, deras nya produkter går verkligen inte av för hackor. Sonys bås var nog det coolaste på hela mässan, inte så illa pinkat med tanke på att det var 7999 andra utställare på plats!

Synd att inte Apple var där som sagt, det hade nog varit väldigt bra för dem.

Sony är lite av en tillverkare som har både och. En del grejer ser ut som om de skulle vara från United eller någon annan Rusta leverantör...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-18 22:49

Jag fattar inte vitsen med den här datorn. Den verkar inte genomtänkt. Tangentbordet är hälften så stort som ett normalt tangentbord. Titta på mellanslagstangenten: den är tre cm lång eller så.

Då är det väl smartare att köpa en av Sonys bärbara datorer, eller en iMac, som har bätte ergonomi, ett bättre operativsystem och snyggare formgivning?

[ 18 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Jag tror att datorn är ganska genomtänkt trots allt. Det här är inte den enda datorn i hemmet, utan ska endast stå för home-entertainment. Att den överhuvudtaget har tangentbord beror på att man ska använda det för att snabb-surfa lite eller kanske skriva in titlar på MP3 osv.

1
Bevaka tråden