Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MediaCenter - mjukvara för Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-24 23:54

Såg några rader från ett inlägg i mars... men undrar om någon köpt "MediaCentral" och provat det en tid. Från hemsidan ser det ju väldigt bra ut och 29 USD är ju klart överkomligt för att få central tillgång till i princip alla mediaprogram (Tv, Film, Foto, Radio, Skype, etc.) utom Internetbrowser/email (som väl kräver ett tangentbord..). Det vimlar ju inte av lösningar på detta (eller?) och Frontrow är ju snyggt men klart begränsat.
Länken till "MediaCentral" är:
http://www.equinux.com/us/products/mediacentral/index.html
Tacksam för erfarenheter... eller förslag på alternativa motsvarigheter/lösningar.
solong
hemix

Du kan testa själv utan att registrera i 5 min per start.

Körde med den själv innan den blev betalversion och var mycket nöjd. Anledning till att jag inte köpt den ännu är att jag saknar USB2, vilket krävs för att koppla in en digital-TV-pinne på datorn.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-25 11:31

En kollega på jobbet har köpt MediaCentral och är mer än nöjd. "- Funkar ju med allting!"

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-11-26 15:29

MediaCentral

Yes, har nu testat o köpt MediaCentral. Funkar kanon och är relativt snabbt och flexibelt. Konstigt att det inte fått större utrymme inom Mac-världen... Jag har inte sett eller hört något liknande i alla fall och det lär väl dröja innan Mr.Jobs får fart på FrontRow´s utbud..
Saknar bara internetsurf/email men det är ju ändå relativt enkelt att avsluta MediaCentral och köra som vanligt... (snackade med deras customerservice och dom jobbar på saken....).
solong
hemix

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-11-26 18:35

Tidningen MacWorld har skrivit om Mediacentral flera gånger.

1
Bevaka tråden