Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för remixar och sampling

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 13:21

Jag letar efter det ultimata ljudprogramet för att göra remixer och liknande i. Kosta vad det kosta vill. Kravet är att det ska finnas en timeline och en funktion där du helt enkelt skapar loopar. Har tidigare använt Soundtrack Loop Utility där du lyfter in en utklippt ljudfil och gör om den till rätt antal BPM, så den passar till resten av musiken.

Är Logic det bästa alternativet? Det får gärna vara lite lättförståerligt också.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2006-11-27 13:40

Logic är helt klart väldigt bra på en Mac. Ganska enkelt att komma in i också. Logic Express är bra på det du efterfrågar också och kostar mycket mindre. Komplitera med en trummaskin som tex. iDrum (billigt, enkelt, få men smarta funktioner) eller kontakt (lite dyrare, lite mer avancerat, många smarta funktioner) så är saken biff.

Annars kan man kolla in DigitalPerformer också mycket Mac-kompatibelt har bra effekter och programmets pitch/stretch funktioner skall vara riktigt kul och bra. Liknande det Melydyne kan erbjuda. Utmärkt vid remixer.

Så även Cubase 4 som har sitt sätt att pitcha och strecha med "TimeWarp" vilket skall fungera mycket bra och har funnits sedan förra versionen SX3 så barnsjukdommar bör vara borta. Om jag inte missminner mig så har Cubase också ett "stycke placeringsuppspelning" där man kan enkelt ordna olika delar i låten i en "blocklista". Dock så brukar inte Cubase rekommenderas i Mac-sammanhang... av folk som inte kör det.

Ableton Live 6

http://www.Ableton.com

Jag instämmet om Ableton Live, ett fantastiskt program.

1
Bevaka tråden