Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-04 19:09
Ursprungligen av draags:

Trevlig Samsung, med scrollhjul, har inte Apple patent på detta?

http://www.samsung.com/se/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20061207_0000305320.asp

Tveksamt.. det finns många "handheld devices" som använder samma teknologi.

Ursprungligen av boris91:

Tveksamt.. det finns många "handheld devices" som använder samma teknologi.

jo, men man kan tycka det är märkligt att inte fler använder liknande funktion i mp3 spelarna om detta inte patent skyddat.

En MacTablet dyker upp! Dock inte från Apple...

http://eshop.macsales.com/shop/ModBook

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-04 19:38

Den verkar ju vara baserad på en MacBook i alla fall. Konstigt att FruktFörsäljarn tillåter sånt där. Eller förstår jag detta fel?

Min chef beställde en Macbook idag genom våran Apple-kontakt. Vi hade tänkt vänta tills Leopard kom ut, men Apple-representanten sade att vi skulle få uppgradera gratis när det kom. Jag tycker inte att Apple brukar vara så generösa om inte en uppgradering är mycket nära. Skulle detta kunna betyda att Leopard kommer tidigare än vi trott förut...?

Eran Apple kontakt, är det AppleStore, svenska Apple el en ÅF ?

Jag vet faktiskt inte var han sitter, men han har varit hos oss och gett oss en massa förmåner för att vi skall fortsätta vara Apple trogna. Men han har direkt anknytning till Apple och inte genom någon ÅF.

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-01-05 10:08

vad jag kan minnas har folk som köpt en mac tidigast en månad innan ett nytt system kommit ut, fått uppgradera gratis (eller köpa det nya med stor rabatt).

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-05 10:21
Ursprungligen av Filip:

vad jag kan minnas har folk som köpt en mac tidigast en månad innan ett nytt system kommit ut, fått uppgradera gratis (eller köpa det nya med stor rabatt).

Är det så ännu idag?

/M

Det är det jag vill minnas också :).

Jag minns! dom gamla goda rabattkupongerna som avskaffades i och med Jobs återkomst till Apple, dom var lustiga, aldrig använda.

Nej, jag vill minns något som Apple började med förra året med att om man köpte en ny dator och sedan kom det ut en ny modell inom en månad, så kunde man byta ut sin mot den nyare. Nu hittar jag inte det längre på deras hemsida så jag kanske bara har hittat på det...

nu är det switcher eller disser :)

2007 kommer att bli ett bra apple år. Men 2008...
Undra hur många som trodde apple skulle släppa en hottad razr..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-05 14:03

http://www.thinksecret.com/news/0701iwork.html

Kanske numbers, charts eller lasso till iWork 07?

Jag lutar åt Numbers.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-05 14:45

Mina spekulationer

Själv publicerade jag mina spekulationer på min blogg, men i korthet tror jag följande:

- Leopard kommer att få ett nytt användargränssnitt, och kommer att stödja virtualisering direkt utan tredjepartsmjukvara. Äntligen kommer vi att få alla hidden secrets som Jobs inte ville visa på WWDC.
- "iTV" (som får sitt riktiga namn) kommer att demonstreras.
- Uppdatering av iLife och iWork.
- Den "riktiga" Video iPod:en hoppas jag vi kommer att få se, men det är lika troligt att Apple håller ett special-event längre fram i vår. Hoppas dock att detta blir "one more thing"...
- Och så har vi ju såklart iPod Phone (eller vad den kan komma att kallas) - jag hoppas verkligen vi får se den, men jag är lite skeptisk och tror vi får vänta. Annars kan det ju vara så att Jobs demonstrerar den på samma sätt som iTV, fast det är inte så sannolikt.

Längtar tills på tisdag!

Ursprungligen av Nereus:

Själv publicerade jag mina spekulationer på min blogg,

Riktigt trevlig läsning och antagligen inte helt galet tänkt.

Jag kan själv instämma med att Leopard visningen är det jag mest ser framemot. Därefter iTV och tillviss del en ipod phone.

Ursprungligen av Nereus:

Själv publicerade jag mina spekulationer på min blogg, men i korthet tror jag följande:

Jag tror att dina spekulationer är rätt bra, håller med i det mesta. Jag vet inte riktigt varför, men jag känner mig fortfarande skeptiskt till en fullskärms-iPod och ännu mer skeptisk till en telefon, trots alla rykten.

Jag hoppas förstås på en massa, men det är ju en helt annat sak. Apple har ju genom Jobs och andra antytt att de har många häftiga saker på gång och jag tycker det vore ytterst kul om vi fick bli lite överraskade med en helt ny produkt av något slag. Men det är kanske mera en önskedröm.

Andra önskedrömmar: "Mac midi" (tänk bantad Mac Pro med dubbla diskar, utbytbart grafikkort och i övrigt som en Mac mini i innehåll) och "MacBook mini" (ultrabärbar sak, i klass med gamla PowerBook Duo i storlek). Men detta är förstås mina egna fantasier och jag kommer inte - till skillnad från många som brukar blanda ihop sina egna fantasier med "utlovade" produkter - att bli besviken om det inte kommer.

Ursprungligen av Jürgen B:

Mac Pro med QuadCore i enkel och dubbeluppställning dvs 4-8kärnor.
O då faller ju XServern in där likaså.
Uppdateringar på XServe RAID med nu 1TB diskar som största enskilda disk vilket ger ganska många TB, 14 totalt. 3TB totalt i en XServe då, kan ju bli så att dessa kommer i februari el nått istället, lite för lite konsument fokus på dessa saker.

Det tror jag inte på till MWSF. Apple har traditionellt sett utelämnat de stationära proffsmaskinerna från MWSF, som du skriver så är det konsumentfokus på MWSF. Nåt år kom nya PowerMacar bara några veckor efter MWSF. (Sen har du får många punkter på din lista, Apple skulle aldrig släppa sådär mycket på en och samma gång, de är för bra på PR för att göra ett sådant misstag.)

Ursprungligen av Adrian B:

Apple har traditionellt sett utelämnat de stationära proffsmaskinerna från MWSF, som du skriver så är det konsumentfokus på MWSF.

Vissa tror att det blir annorlunda i år.

Ah, intressant. Jag kanske får sluta lita på mina historiska data denna gång...

Du är nog inte helt ute o cyklar med detta.. jag vidhåller min tro/hoppas på en LCD TV 1080P med inbyggd iTV (skulle ju sitta otroligt bra, jag som ska till o inhandla en sådan ändå i dagarna).

iPod Video med el utan touchskärm känns given

MacBook Pro 12" likaså, verkar vara många som saknat den lille..

iLife/iWork '07 - självklarhet

Leopard - mer demo, releasedatum blir officiellt.

MacPhone - känns ganska väldigt mycket troligt, vilken form - ingen aning, opertörsbundlad/olåst ? CDMA/WCDMA ? många frågetecken här, jag hoppas innerligt på att Apple gör en worldwide phone med CDMA / WCDMA (USA har ju faktiskt redan börjat få UMTS nät så WCDMA är inte helt i det blå). Sen lär den inte vara fullsmockad/smetad med finesser utan snarare några få BRUTALA och nyskapande sådana.

Höll ju på o glömma...

Mac Pro med QuadCore i enkel och dubbeluppställning dvs 4-8kärnor.
O då faller ju XServern in där likaså.
Uppdateringar på XServe RAID med nu 1TB diskar som största enskilda disk vilket ger ganska många TB, 14 totalt. 3TB totalt i en XServe då, kan ju bli så att dessa kommer i februari el nått istället, lite för lite konsument fokus på dessa saker.

Senast redigerat 2007-01-05 15:03
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 23:25

Minikontakt med ljud.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-05 23:57

Inte lämna för gott i så fall:

Citat:

Leave of absence is a colloquial phrase that is typically used in the U.S. to mean an extended period of time away from your job without ending your employment status.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 00:23

Har väldigt svårt att tro på det, om han inte är sjuk eller nått..

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-01-06 00:25

Om ni uppskattar vårt Bingo-app som Adrian nämnde, alltså http://iskub.sippan.se/bingo/ , så vore det väldigt välkommet om ni ville digga upp den lite

http://digg.com/apple/Macworld_Expo_Keynote_Bingo

känns som om det blir en ny mediadevice ... om det är en iPod eller Apple Phone återstår att se ... men flera ryckten om att folk som jobbar på deverse fraktfirmor har fraktat extra mkt produkt acket till Apple butiker runt om i världen ... och desutom verkar dom vara förseglade vilket är mkt ovanligt ...

kan det vara så att Apple lanserar en Mobil eller Media device som man kommer kunna köpa redan i veckan i närmaste Apple butik ?

något stort är på gång utan tvekan ...

Ursprungligen av Tussen69:

och desutom verkar dom vara förseglade vilket är mkt ovanligt

Det är vanligt när det gäller Apple, så har de gjort många gånger förut för att ha nya eller uppdaterade produkter eller på plats efter en lansering.

Ursprungligen av Tussen69:

känns som om det blir en ny mediadevice ... om det är en iPod eller Apple Phone återstår att se ... men flera ryckten om att folk som jobbar på deverse fraktfirmor har fraktat extra mkt produkt acket till Apple butiker runt om i världen ... och desutom verkar dom vara förseglade vilket är mkt ovanligt ...

kan det vara så att Apple lanserar en Mobil eller Media device som man kommer kunna köpa redan i veckan i närmaste Apple butik ?

något stort är på gång utan tvekan ...

Stort? bara förnamnet, Kolla gärna på mobil.se under inlägg på artikeln
http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200701/05/20070105123354_MOB240/20070105123354_MOB240.dbp.asp

Jag blev lite uppretad av vad analytiker ger apple för odds.

rubrik Till John strand mfl
Signatur Håkan S

det jag skrev i textedit och klistra in fick inte plats i en sändning så jag fick fortsätta och göra ett inlägg till Verkligen första gången jag har retat upp mig så jag bara var tvungen att ge min syn på det hela.... ungefär mitt i natten.

Får jag äta upp det så får jag väl kämpa med trovärdigheten ett tag ..
Ja menar vi pratar inte om liv eller död. det är en kul/intressant/innovativ produkt lansering från mitt perspektiv...

Roligt att höra era kommentarer i vilket fall.

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Stort? bara förnamnet, Kolla gärna på mobil.se under inlägg på artikeln
http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200701/05/20070105123354_MOB240/20070105123354_MOB240.dbp.asp

Jag blev lite uppretad av vad analytiker ger apple för odds.
.

Jag instämmer att man blir ireterad ..

förmodligen kör han Windows XP och älskar det ... men men ... saliga äro dom ovetande ..
seriöst så har han några bra poäng ... men att jämföra Apple med Nokia vs Kodak ...näää fan ..

aså faktum är att det är klass på att äga en ipod ... ohh du har en ipod coolt ... den är grym ...

jag kan inte minnas att samma gäller för Nokia .... ohh coolt du har en Nokia ...

nä faktum är att en bra produkt säljer sig själv och Apples produkter är gryma ...

denna analytiker borde köpa lite Apple aktier istället och skriva hur mkt han älskar sin nya MacPhone ...

Bevaka tråden