Själva mässplatshyran är säkert en mindre del av totalkostnaden.
Jag har också känslan av att många utställare på IT-mässor ställer ut prototyper, designstudier eller icke ännu komersiellt tillgängliga produker. Det passar inte alls med Apples strategi att inte snacka så mycket om produkter innnan man visar dom. Dels så tycker jag att det är en bra princip generellt, men för Apple är det antagligen också ett skydd mot simpel efterapning.
Om man jämför Mac som plattform mot hela PC-plattformen så *är* Mac marginaliserad och liten. Det är ett faktum. Men hela kakan är så pass stor att man (Apple) kan leva av en mycket liten tårtbit. Marknadsföringsmässigt så är jag ganska säker att både Linux och Mac en en propotionellt större del än vad försäljningsstatistiken visar. Apple får mer spaltmillimetrar än vad dom försäljningsmässigt har förtjänat, så att säga.
Apples gigantproblem för tillfället (och det är inte första gången) är att man har lanserat och tagit emot massor av beställningar på den nya iMacen och man har inte kunnat leverera den. Enligt mig behöver Apple inte skruva så mycket på sin propagandamaskin, den är den mest väloljade i hela industrin, men Apple borde vräka på med smörjfett i sin produktionsmaskin. Den suger.
[ 19 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: ace4711 ]