Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med FCP och firewire

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-27 15:28

Hej har fått firewire-problem och hoppas nån kan hjälpa:

G5
FCP 5.1.2
Extern Lacie BigDisc (firewire)
Externt M-Audio Firewire 1814 ljudkort
Canon XM2 videokamera med firewire

Jag lyckas inte få capture i FCP att fungera - FCP hänger sig och jag måste tvångsavsluta och starta om datorn för att kunna fortsätta (det känns rätt mycket Windows idag!).

Har provat att ta koppla ur ljudkort resp. hårddisk och då funkar det ibland! Men jag behöver ju min Laciedisk för att spara råmaterialet på...?! Fast när jag kör material från Laciedisken så hänger inte ljudkortet med - ljudet hackar. Däremot funkar det att koppla över till det interna ljudet... Borde inte det här fungera som smort - finns det några prefs att ta bort..? Fattar liksom inte att det här kan vara ett problem... Det "känns" som om de olika firewireanslutningarna stör varandra.

Mycket tacksam för goda råd!
/ola

Jag har ett liknande problem.

Jag har en Canon XM2 och en Macbook med MAC OS X 10.4.11. Efter en uppdatering av Quicktime så fungerar inte firewire-överföringen. Har varit inne på Mackoteket men de hade inge bra svar förutom att prova uppdatera till Snow Leopard. När jag pratade med Canons kundtjänst så sa han jag pratade med att det är flera som har uppgett samma problem.

Jag har provat att formatera datorn och då fungerade det i en vecka. Minns inte riktigt men antagligen råkade jag uppdatera Quicktime då det slutade fungera. Finns det något gammalt Quicktime man kan installera?

Finns det någon annan möjlig väg att gå?

MVH M

1
Bevaka tråden