Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte program att fungera!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-27 22:06

Jag är lite av en nybörjare med mac och sitter på en nyformaterad powerbook G4, har än så länge installerat adium och firefox, när jag nu försöker få ordning på en bittorent klient fastnar jag, testade först installera transmission fungerade inte så jag provade azuerus som jag har förstått de har jag installerat korrekt, det är när jag ska öppna en bittorent fil de inte funkar och försöker jag bara öppna azuerus så hoppar de till nere i docken men inget mer händer.

någon här som har en ide på vad felet kan vara?
tacksam för hjälp

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-11-27 22:28

Navigera till mappen "Verktygsprogram" (Cmd-Shift-U), starta programmet "Systemmeddelanden" och läs i loggen varför programmet inte startar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-27 22:42

får de här meddelandet
dyld: /Applications/Azureus.app/Contents/MacOS/JavaApplicationStub can't open library: /usr/lib/libgcc_s.1.dylib (No such file or directory, errno = 2)

nu är ju frågan så här, har jag installerat fel eller har jag inte java på datorn?
det är de två alternativ ja klarar lista ut av de här, tål att upprepas jag är ny på mac så egentligen säger de mig ingenting.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-27 22:54

försöker nu installera java tankade ner från http://www.apple.com/support/downloads/javaupdateformacosx1039.html

har max os x 10.3 antar att detta är rätt men målskivan är fel säger den?
jag som vill gilla mac men sånt här gör mig bara frustrerad:eek:

Det kan inte vara så att programmen du försöker starta inte stöds i den gamla 10.3-versionen av OS X du kör? Du kanske måste ha OS X Tiger 10.4.x för att kunna köra programmen? Läs på programtillverkarnas webbsidor och se om det står nåt där.

Skulle också vilja tipsa om en annan bittorrentklient som jag upplevt funka bäst av de jag testat: Bits on Wheels Den borde fungera i ditt OS X 10.3 också.

Java funkar inte

Jag har en mac med os x 10 ja det nyaste datorn e bara 3 mån en G5 tror jag den heter..
jag har java installerat men kan inte får det att funka när jag ska spela onlinespel ... den står bara och tugga och vill inte öppna visar edast den där koppen ... om det är någon som sitter med info om varför det kan vara så ... sidan det gäller e blip och deras spel .. det är så frustrerande

Sålde dom G5:or för 3 månader sedan? Nåja, det är kanske av mindre vikt.
blip.se funkar alltså dåligt. Är det så att vartenda spel på blip ej fungerar, eller funkar något? Om något funkar, berätta vilket så kan vi se vad skillnaden är.

Kör även Programuppdateraren i "Systeminställningar" och se om det finns nån uppdatering där. Ladda ner o installerara alla.

precis

har kört uppdatering av sytemet idag ... vet inte om den heter G 5 men det är den nyaste iaf... ja 2 spel har jag fått att funka men tror det är flash som körs ... ja blip.se spelen som funkar e couronne och shanghaj aå det blir ju lite surt efter ett tag ..

1
Bevaka tråden