Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airportstrul med mini och pc

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag har en Airport Extreme (Firmware v5.7) varifrån jag ansluter till Internet från ett
antal olika datorer, två PC-laptops och en Mac Mini/Intel.

Allting fungerar inledningsvis bra, men efter 12-72 timmar så upphör det trådlösa nätverket
att fungera. Jag kan se nätet från alla datorer, men det går inte att ansluta. Inte heller från
Airport Adminverktyget. Om jag startar om Airport stationen så fungerar det återigen.

Inledningsvis var konfigurationen med både MAC-adress filter och WEP/WPA, men har även provat utan detta, med samma resultat.

Senaste testet jag gjorde var att låta Minin vara avstängd, då uppstår inte problemet, utan kan utan problem ansluta från PC-datorerna. Har nu fungerat i många dagar. Någon som har erfarenheter kring detta?

Kan det verkligen vara Minin som på något sätt "stör" nätet och får basstationen att krascha?

Tack på förhand, Henrik

Airport Express base station STRUL!

Hej

Jag har kunnat surfa utan problem ända sen jag köpte min airport med hjälp av alla dom instruktionerna som jag blivit anvisad till att följa. Men jag har tyckt att det gått lite trögt ett tag och misstänkte att någon satt och surfade på min lina. Då gick jag in och ändrade en liten inställning i airportadmin.verktyg och sen gick det skitbra och surfa till dagen efter. Då kom jag inte in på nätet. Jag gick in i airportadm.verktyg igen och skulle ställa tillbaka mina ändringar men då hittade den inte mitt nätverk.... Jag ringde macsupport i gbg och fick rådet att reseta min airport. Och jag gjorde det. Gemet i hålet 30 sek osv. Sen följde jag anvisningarna i airportinsällningsassistenten och gjorde om allt från början igen. Och det funkar inte! Jag antar att det har nåt med någon inställning att göra. kanske ip adress eller nåt? Kanske ny basstation? Kan någon förklara utförligt hur man ska gå till väga för jag fattar ingenting!

Tack på förhand!

henke

Maken till instabil maskin är svårt att hitta. Min internetkoppling går ner hela tiden.. När jag då kollar i Airport verktyget så hittar jag ingen basstation.. eller... den hittar ingenting.. Grymt missnöjd

Nöjdare nu.. Jag borde ha lärt mig vid det här laget.. Jag hade gjort fel vid installationen av "n".

1
Bevaka tråden