Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå: "Mellandagsmacpub" onsdag 27 december!

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-30 16:21
Ursprungligen av boris91:

Allt till nord/öst från Stockholm är Sovjet!

Lidingö?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 16:53

Allt söder om Stockholm är Danmark. Inga riktiga svenskar - således ska inte svenska Macbutiker få finnas där. Skåningarna får väl gå in på www.apple.com/dk och handla. Fast grejerna kommer inte att levereras eftersom dom bara skeppar till det "kontinentala" Danmark.

Stockholm är vår goa huvudstad, Uppsala är dom mörka nordanskogen - Arn har inte varit där så ofta så att alla där är barbarians med ett katedral på ryggen. Och en Macotek i mitten av skogen, rent av på skoj. Fint med lite vita saker, tycker upplänningarna.

Allt norr och öst om dessa områden är Sovjet/obebodd mark. Gotland och dylikt är sedan länge Sovjetiska öar som har underjordiska atom-ubåt hamnar. Detta i och med den nya gasledningen som en okänd grupp stålklädda soldater med röda stjärnor på hufvuden kommit ur gasrören och skickat iväg alla gotska barbarians som bott där. Till Stockholm, olyckligtvis.

Norge är förresten sedan länge erövrat av dom obarmhärtiga islänningarna som kommit med sovjetflaggor och intagit Norge i och med att landet räknades som den sista tillflyktsorten för tsarerna.

Lenin är återupplivd och går nu omkring på Röda Torget för att ibland mumla vilka massförstörelsevapen som ska utvecklas härnäst.

England har blivit bombat av Irland då irlänningarna fått lite olika vapen från dom grymma islänningarna. All befolkning i England är alltså utplånat numera och dom resteranda engelsmännen har tappat befattningen och sitter vid Big Ben med en röd flagga på toppen. Dom tror att Big Ben är deras gud, naturligtvis.

I den övriga världen har kärnvapensprängnigarna fått folk att tro att iPods är pengar och att internet ska användas för att skicka mail till Lenin.

Eftersom USA är ofarligt numera har Nordkoreas ledare fått sin efterlängtade iPod. Sydkorea och Kina är dom bästa länderna på Jorden i undersökningarna då iPods och Macar produceras där.

Sydamerika är helt utplånat då narkotikamaffian började bråka med diverse kärnvapenmissiler - på grund av att deras pulver inte längre var värt något då pulvervita iPods har blivit pengar.

Australien har byggt upp en glaskupol över hela kontinentet och bara Apple-varor släpps igenom, en gång per år. Nya Zealand har ingen pratat med så vi antar att alla där blev uppätna av dom vilda kannibalerna från Las Vegas, som blivit ditsköljda av en tsunami och som nu terroriserar befolkningen med pokermarker för att få tag på eventuella iPods.

Indien har blivit bortglömt och då ytterst få iPods hamnat där svälter befolkningen. Indiska banditer kör raids på Kinda för att komma över Mac och iPodfabriker.

Tyskland och Frankrike har startat ett minikrig om Disneyland i Paris då Disney-huvudkontoret utplånats i samband med Sovjetiska "kärnvapentest" på USAs territorium.

Supermakten Island jobbar även på en speciell rymdstation som ska kunna "tracka" Appleprodukter. Steve Jobs, som har sitt huvudkontor där, byggde upp en till Infinite Loop där, i syfte att fortsätta utvecklingen av sina världsberömda produkter.

Och där sitter alltså ni och har "MacPub".... ähh vad folk blivit arroganta!

Kommer antagligen vara i Umeå i mellandagarna. Kommer gärna, om jag får, trots Stockholms-dialekt...

Boris: Amitiöst inlägg, verkligen, men nu tar vi och styr tillbaka tråden till planeringen av nästa MacPub i Umeå.

Ny uppdaterad lista:

Mellandagsmacpub i Umeå 27 eller 28 dec

  • Adrian B

  • staed

  • Kemppe (endast 27:e)

  • MagnusB (helst 27:e)

  • lufra

  • Björn Leander

  • Johan S

  • Narogh

  • Fredrik Sigbjörn (kanske, 27:e troligare)

  • Leftrustle (antagligen)

Fortsätter det såhär så tycker jag att vi spikar 27:e redan nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 14:40
Ursprungligen av Adrian B:

Boris: Ambitiöst inlägg, verkligen, men nu tar vi och styr tillbaka tråden till planeringen av nästa MacPub i Umeå.

Skönt att någon uppskattar riktiga historiker!

Jag kan nog dyka upp på en melandagsträff, båda dagarna går bra.

Då uppdaterar jag listan igen:

Mellandagsmacpub i Umeå 27 eller 28 dec

  1. Adrian B

  2. staed

  3. Kemppe (endast 27:e)

  4. MagnusB (helst 27:e)

  5. lufra

  6. Björn Leander

  7. Johan S

  8. Narogh

  9. Fredrik Sigbjörn (kanske, 27:e troligare)

  10. Leftrustle (antagligen)

  11. GuitarFreak

Är alla med på att vi spikar 27 december redan nu? Plats kan vi ta senare, men det är bra att ha ett datum spikat så tidigt som möjligt.

Hur är det med er andra som anmält intresse tidigare gånger? Page not Found/Per, mikza, Grothich, samul, Spiken, Bonish, Daniel Eriksson, Anders K, Erik_J, kesperse, Samuel K, eriken, Jimmy Thorsell, gunek, Björn Malmehed, Marus Johansson, Sidde, m.fl...

Om någon är ny här och undrar om det bara är gamla kompisgäng där alla redan känner alla - så är det defintivit inte. De flesta av oss är bara bekanta genom några tidigare macpubar och det är ofta helt nya ansikten. Så var inte rädd att hänga på om du vill snacka lite mac i likasinnat sällskap. Det hela sker under väldigt informella former, ingen håller tal, ingen bordsplacering...

...och det brukar snackas mest annat än Mac ändå. I alla fall på mitt, Johan S och samuls hörn

27:e blir fint.

Inga protester har inkommit. Därmed spikar vi onsdag 27 december som datum. Tid blir på kvällen, typ 18.30 (och framåt). Plats är inte bestämt ännu. Jag ska uppdatera trådens rubrik och första inlägget också, för att spegla detta.

Mellandagsmacpub i Umeå onsdag 27 december

  1. Adrian B

  2. staed

  3. Kemppe (endast 27:e)

  4. MagnusB (helst 27:e)

  5. lufra

  6. Björn Leander

  7. Johan S

  8. Narogh

  9. Fredrik Sigbjörn (kanske, 27:e troligare)

  10. Leftrustle (antagligen)

  11. GuitarFreak

  12. gunek (kanske)

  13. Mattias Hedman (kanske)

Ursprungligen av staed:

...och det brukar snackas mest annat än Mac ändå. I alla fall på mitt, Johan S och samuls hörn

Ja, men ni är ju också lite... .... ... ...speciella

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-06 09:49

Kanske kan jag komma. Hänger lite på ett ev. jobb.

  • Medlem
  • 2006-12-06 10:10

Du e klippan, Adrian!

Boris: Sååja... fin hund... shhhh...

Vi får se om jag är kvar i Umeå den 27, vi håller på att planera julen i Umeå som bäst och jag vet inte när vi ska åka tillbaka till Sundsvall ännu.
Men är jag kvar kommer jag.

  • Medlem
  • 2006-12-06 23:13

27:e funkar.

Antagligen har nog tyvärr bytts ut till troligen inte. Flybiljetten från Stockholm till Göteborg gick inte att omboka till Umeå, så det blir nog regniga mellandagar i år igen

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-09 17:37

Tjena Boys! (... för det är det väl bara).
Hade gärna varit med men kommer att fira högtiderna nere i Båstadstrakten; så det blir lite svårt. Är tillbaka i Umeå innan MW i alla fall. Om det skulle bli nån kombinerad pub/keynote-happening. Det är i s f den 9:e...

Listan (i första inlägget) är uppdaterad nu utifrån de senaste inläggen.

Nu kan vi börja fundera på plats. Vi har redan fått en röst på Rött, där vi hade vår senaste macpub. Lokalen är trevlig och närheten (för vissa av oss) lockande. Maten är lite ospännande och blir vi många kan det vara knepigt att sitta samlade likt ett långbord (eller två) på O'Leary's. Mysiga ställen som Bishops Arms fungerar nog inte för ett större sällskap, tänker jag mig. News har en lite Apple-aktig vit interiör, och är ett trevligt ställe, men om det passar för en macpub är jag inte hundra på.

Det ska helst finnas god mat till ok pris och en möjlighet att slinka in ett större sällskap utan att behöva boka hela stället. Därför har O'Leary's varit ett tacksamt val tidigare, trots sportstämningen som ligger ganska långt ifrån vad vi brukar snacka om...

Nån som har förslag och/eller önskemål om plats?

Ursprungligen av mikza:

Är tillbaka i Umeå innan MW i alla fall. Om det skulle bli nån kombinerad pub/keynote-happening. Det är i s f den 9:e...

Ja, en keynoteträff är en av punkterna vi ska snacka om på macpuben (se första inlägget), om det finns rätt intresse och går att genomföra rent praktiskt så kanske det blir av.

  • Medlem
  • 2006-12-11 07:54

Jag var just och åt på Invito och det var trevligt men väl dyrt, så det röstar jag inte på. Rött röstar jag gärna på (eftersom jag misslyckades förra gången!). O'Reallys är också OK. News med.

Jag gör annars ett försök att frånsäga mig platsbestämmandet, med hänvisning till min böjelse för alltför udda fikamiljöer.

Jag röstar för Rött. Ok öl och ok mat till ok priser.

Ok, då har vi tre röster på Rött redan nu. Jag kan hålla med om att Invito visserligen är trevligt, men som sagt också dyrt, så det går bort. Det känns nästan lite för fint också, vi ska ju träffas under avslappnade former, men bältet ett snäpp större än vanligt pga av julmaten och sånt...

(Jag måste dock sätta en liten reservation för öppettider när det gäller Rött, jag är inte hundra på om de har öppet i mellandagarna, men det kan jag kolla upp.)

  • Medlem
  • 2006-12-11 22:14

Rött funkar fint tycker jag.

Ursprungligen av samul:

Rött funkar fint tycker jag.

Det är ju ganska många av oss som bor på krypavstånd från Rött.

Vi har kollat upp Rött nu, och de har tyvärr stängt över mellandagarna, som jag var lite rädd för tidigare. Därmed är Rött helt ute ur ekvationen och vi är tillbaka på ruta ett igen, med O'Leary's som förslag. Vad säger ni andra?

O'Leary's funkar bra.

O'Leary's är ett bra ställe med god mat.

Blir till o ta skotern in till stan då.......

Ursprungligen av Johan S:

Blir till o ta skotern in till stan då.......

Annars har jag nog plats över på min isbjörn.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-13 23:04

Min bror kommer på besök den 27:e, så det är osäkert om jag kan komma, jag har tidigare sagt att jag kan. Min bror är bara 14 år så det är nog inte läge att ta med honom på pub. Ska se om Andreas (min andra bror) kan ta hand om honom medans jag är på macpub. Men jag är numera ett osäkert kort.

  • Medlem
  • 2006-12-13 23:47

Jämarns. OK, O'Nearly's då. Jag är på.

Kan tyvärr inte närvara då jag tar välbehövlig semester över mellandagarna. Rekreation ute i vildmarken väntar mig. Men precis som någon påpekade tidigare... skulle vara kanonskoj med en keynoteträff.

Ok, det har inte inkommit varken protester eller andra förslag. Därmed får det bli O'Leary's. Med andra ord:

Macpub i Umeå onsdagen den 27 december klockan 18.30 på O'Leary's.

Vi syns!

Bevaka tråden