Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Universal binary-alternativ till Dreamweaver?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-30 20:11

Hej

Jag bygger en del sidor, igentligen bara för mitt eget "bruk". Jag gillar Dreamweaver men det har slöat upp nått enormt då det inte är intel kompatibelt. Vet ni nått liknande webbprogram som är Univarsel Binary?

Andra html-editorer som är klara för intel är BBedit, Taco Html

( En liten parantes )
Jag får inte ens igång Dreamweaver MX (även Flash MX) på min intelmac.
Installationen lyckas, men programet vill aldrig riktigt öppna sig och inte heller ger den mig något meddelande om varför. Någon som har en aning om detta?

Jag känner tyvärr inte till något grafiskt webbprogram som även kompilerats för Intel, men om du kan klara dig med enbart kodläge slår jag ett slag för TextMate.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-30 23:07

Tack för tipsen. Kollade på TextMate, såg riktigt skysst ut. Ska kolla vidare på det och även BBEdit. Jag får igång DremWeaver och Flash och det funkar sådär. Det går ju segt som bara den. Känns trisst när man har en så ny dator och sådanna standardprogram går "to slow" och tuggar på min processorfläkt.

GoLive fungerar ju annars hyfsat..

GoLive är ju också en Adobe-produkt... å den enda adobe-produkten som e UB är väll Acrobat .. än så länge ... ??

1
Bevaka tråden