Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontrow hackar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-12-02 09:48

Har stora problem med Frontrow på min Mac Mini Core Solo, 1,2Gb RAM. Ibland (snarare oftast) när man startar Frontrow så känns det som man kör programmet genom sirap, menyerna hackar märkbart (speciellt tydligt om man skrollar mellan artisterna i musikläge) och uppspelning av film är nästan löjligt segt, spelar ingen roll vad källmaterialet är, DIVX, DVD eller appletrailers...

Spelar jag upp samma material med Quicktime/DVD-spelare eller VLC så flyter det på hur bra som helst...

Frontrow ska väl bara agera som frontend till dessa program, så jag begriper inte hur dessa problem kan uppstå.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-12-11 22:25

Ingen?

samma problem här...
macbook med 2gig ram...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-12 00:27

Hur går det om ni installerar om? För det skall ju uppenbarligen inte vara så.

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-12 07:39

Kolla i Programuppdateraren så du har senaste vrsionen. Mitt Front Row blev mycket rappare när den kom.

Yes!!

Märkligt att det hackar mellan artisterna i musikläget?
På min så får jag vänta en stund när jag varit i filmtrailerläget och går tillbaka till menyn men så släpper det plötsligt och allt rullar på igen.
Men i musikläget ska det ju flyta på rejält.
Jag har ganska många artister men kan scrolla nedåt med enorm fart om man håller knappen intryckt en stund.
Och jag har bara 1 giga ram.

Om det fungerar i respektive spelare men inte i Frontrow låter det som om det är fel på Frontrow (eller kanske QT). Har du gjort något med systemet eller quicktime som kan påverka Frontrow? Testa att göra en ny användare, är det samma problem med den?

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-12-13 12:15

Testade ny användare precis och det gjorde ingen skillnad...jag har senaste versionen av allt. Jag har just installerat EyeTV och "Frontrow"-läget ör lika segt. Jag överväger en total ominstallation nu...

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-12-14 00:53

Ominstallation gjorde susen, och det gick ju rätt snabbt också...heja!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-14 21:42
Ursprungligen av scim:

Ominstallation gjorde susen, och det gick ju rätt snabbt också...heja!

härligt

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-17 03:25

Front Row hackar då och då på alla datorer jag testat det. iMac G5, MBP CD och på min MBP C2D. Det är bara att vänja sig, hoppas verkligen det får sig en ordentlig genomgång till Leopard.

1
Bevaka tråden