1. Dela ut internet på iMacen under Systeminställningar->Fildelning->Internet->Välj att dela ut via Airport och ställ in nätverksnamn genom knappen Airport-alternativ.
2. Koppla ihop Mac minin och Airport Express med kabel.
3. På mac minin kör Airport Inställningsguiden. Välj alternativen "Anslut till det aktuella trådlösa nätverket" och sedan "Anslut till det trådlösa nätverket". Välj sedan det nätverk du namngav i steg 1.
Tack för din steg-för-steg guide, precis vad jag behöver! Tyvärr får jag det ändå inte att funka.
Två problem:
1. Jag väljer att dela ut via Airport, men knappen Airport-alternativ förblir grå så jag kan inte göra några inställningar där.
2. När jag kör Airport Inställningsguiden finns bara alternativen "Ställ in ny basstation" och "Ändra inställningar i befintlig basstation". Väljer det senare alternativet, klickar på knappen "sök igen" och får då upp namnet "Vardagsrum" i rutan. Det är vad jag kallar AirPort-Express enheten. När jag klickar fortsätt så får jag upp en ruta med nätvärksinställningar, där jag ser namnet på mitt trådlösa nätverk med alla lösenord, inställningar o s v. Så jag har tydligen kontakt med nätverket.
Men jag kommer inte ut på internet. Är det fler insällningar som måste göras, eller beror det på att jag inte kommer åt att ställa in nätverksnamn i steg 1?