Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Precis det tänkte jag också. Men sen så tänkte jag att det är ju inte så att Apple tagit en idé från ett konkurrerande företag utan de hade ju en tanke bakom när de valde att använda Yin Yang-symbolen.
Känns som Microsoft använder den bara för att "det gör ju Apple, då måste vi också använda den". Precis som så mycket annat Microsoft plagierar av Apple. Nä MS får ta och lägga ner med kopierandet nu, blir ju bara mer och mer pinsamt. Det är ju inte så att de tar en bra idé från någon annan och gör den bättre utan snarare att de tar den, men gör den sämre. Hade de tagit en bra idé och sedan gjort den ännu bättre/snyggare osv så hade det känts mer ok.
Det fåniga med MS användande av symbolen är ju att yin o yang ska vara motsatser. Office o operativsystem är väl knappast motsatser. Apples tanke är ju att PowerPC och x86 är motsatser (åtminstone symboliskt) så det är mer rätt.
Det fåniga med MS användande av symbolen är ju att yin o yang ska vara motsatser. Office o operativsystem är väl knappast motsatser. Apples tanke är ju att PowerPC och x86 är motsatser (åtminstone symboliskt) så det är mer rätt.
Ska inte Ying & Yang vara komplement till varandra?
nja, på ett sätt är fundamentala olikheter komplement. Liv/död, ljus/mörker, varmt/kallt
Komplement är ju mer flytande som skjorta/slips, operativsystem/tillbehör.
MS är ju inga hårdvarutillverkare. De skulle gärna se mer av windows på mac tror jag.
Kommer ihåg när första versionen av XP kom. Gick man in i C: så var det en bakrundsbild på en imac/lampfotsmodellen. Det försvann av någon anledning till SP1 där en mer traditionell PC visades.