Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Underlig recension av Shuffle på IDG.se

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.idg.se/2.1085/1.87405

prisskillnaden är över 100%....

även om iRiver verkar schysst...

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-05 15:51

Som att jämföra en Skoda med en Bmw.

Yes!!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-05 16:14
Ursprungligen av el gringo:

http://www.idg.se/2.1085/1.87405

prisskillnaden är över 100%....

även om iRiver verkar schysst...

Tanken bakom Shuffle är väl att så små spelare inte går att använda om de har display, pga. storleken. Här visar iRivern att det går ypperligt.

Ursprungligen av zulee:

Tanken bakom Shuffle är väl att så små spelare inte går att använda om de har display, pga. storleken. Här visar iRivern att det går ypperligt.

Bara det att det inte går. Fingrarna blockerar skärmen när man använder kontrollen (som är inbyggd i skärmen). Stor nytta den skärmen gör.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-07 10:21
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Bara det att det inte går. Fingrarna blockerar skärmen när man använder kontrollen (som är inbyggd i skärmen). Stor nytta den skärmen gör.

Skärmen är inte lika stor som hela framsidan så kontrollerna går att använda utan att man håller för själva displayen, man trycker på kanterna (en som har provat spelaren)...
Syns antagligen på bilden nedan:

Ursprungligen av zulee:

Skärmen är inte lika stor som hela framsidan så kontrollerna går att använda utan att man håller för själva displayen, man trycker på kanterna (en som har provat spelaren)...
Syns antagligen på bilden nedan:

Jo, jag har också använt den och trots mina relativt små händer kunde jag inte navigera runt i den utan att dölja åtminstone 1/3 av skärmen. De kunde ha placerat de kontrollerna på kortsidorna istället för på skärmsidan för att lösa problemet.

• Medlem
  • Timrå
  • 2006-12-07 12:08

"Vad gäller ljudkvaliteten blir det mer eller mindre dött lopp mellan de båda minimala spelarna. Och fortfarande gäller den universala principen att du får vad du betalar för!"
Först skriver dom att det är dött lopp.. meningen efter: du får vad du betalar för.. hm?

Faktum är antagligen den att även om det inte blir lättare med skärm så ger det ändå en känsla av att man på nått sätt ändå kan se vad som spelas eller vad jag vill kunna spela.

En nackdel med shuffle tror jag är att den inte har radio eller att deras radiodel kunde skickas med.

Även om jag tycker den ser läcker ut så är detta nog den jag är minst intresserad av.

1
Bevaka tråden