Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket jäkla tryck det är i iSub:en!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick idag min iSub levererad från AppleStore. Jag kopplade in den och blev riktigt imponerad över vilket jäkla tryck det är i den! Det blir en mindre jordbävning under skrivbordet om jag drar på för fullt.

Jag använder den tillsammans med ett par Pro-speaker högtalare, och det är en mycket lyckad kombination. Renare datorljud har jag faktiskt aldrig hört. Det är en riktig njutning att lyssna på musik.

Provade även att dra igång en DVD och vilken känsla det blev med bas!

Rekomenderar den starkt!

Fast det är lite trist att man måste ha ett par små fjantiga högtalare inkopplade för att det ska funka. Jag köpte en iSub till min gamla iMac. Nu har jag en Dual 867 som är kopplad till stereon ... då funkar inte iSuben ... bah.

Fast jag fattar inte riktigt hur iSubben kan få ljud genom USB-porten?

Det måste väl vara digitala signaler genom USB-porten, som omvandlas i den på något sätt eller har de mixtrat med USB-portarna?

Varför funkar det inte med Cuben och PowerBookarna för? Även du äldre G4:orna har ju USB. Varför funkar det inte på dem?

För att apple har bestämt att det inte ska funka såklart dumbom..

• Oregistrerad
  • 2002-10-03 11:16

DAC i suben kanske?

Finns det ingen Power-knapp på subben? Annars måste jag rycka ur sladden på natten vilket är jobbigt, för det verkar ju ganska onödigt att låta den bara på dygnet runt. Den drar ju ström, och blir sliten i onödan av att stå på hela tiden ju.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-03 17:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: grand_master:
Finns det ingen Power-knapp på subben? Annars måste jag rycka ur sladden på natten vilket är jobbigt, för det verkar ju ganska onödigt att låta den bara på dygnet runt. Den drar ju ström, och blir sliten i onödan av att stå på hela tiden ju.

Isuben går säkert ner i viloläge när den inte används på ett tag.
Dessutom slits elektroniska prylar mer av att slås av och på än av att stå på ett tag. Högtalaren i den slits inte av att stå på. Den rör sig ju inte om det inte kommer nåt ljud ur den.

/arvid

1
Bevaka tråden