Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det inte skönt att sitta på en mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Säkerhetshålet finns även i Word för Mac...

Tur att man inte har det då

  • Oregistrerad
  • 2006-12-06 13:29

http://www.microsoft.com/technet/security/advisory/929433.mspx

Microsoft is investigating a new report of limited “zero-day” attacks using a vulnerability in Microsoft Word 2000, Microsoft Word 2002, Microsoft Office Word 2003, Microsoft Word Viewer 2003, Microsoft Word 2004 for Mac, and Microsoft Word 2004 v. X for Mac, as well as Microsoft Works 2004, 2005, and 2006.

Offtopic; Det har blivit en mer behaglig temperatur för ändan när jag bytte från PowerMac G5 till Mac Pro. Bara det inte blir en riktigt kall vinter.
Ontopic: Säkerhetshål är inte förbehållet MS, de är bara ledande på området. Samtidigt med Word-hålet så dök stora delar av MySpace in i phishing-träsket på grund av vissa egenskaper hos QuickTime [enligt F-Secure].

About topic: F-Secure rekommenderar ändå inte Vista. Det är inte tillgängligt [SIC!].

  • Medlem
  • 2006-12-06 15:10

Jag har svårt att tro att Microsoft officiellt gått ut och sagt att ingen ska öppna Word-dokument... fast det är kanske bra att de överdriver, så det fixas.

Personligen öppnar jag 95% av alla dokument med Textredigeraren, så jag känner mig trygg att ingen kommer och spionerar på mina fantastiskt spännande dokument.

Ursprungligen av stfm:

Jag har svårt att tro att Microsoft officiellt gått ut och sagt att ingen ska öppna Word-dokument... fast det är kanske bra att de överdriver, så det fixas.

"As a best practice, users should always exercise extreme caution when opening unsolicited attachments from both known and unknown sources."
Från Mikaels länk ovan.

edit:

"Do not open or save Word files that you receive from un-trusted sources or that you receive unexpectedly from trusted sources. This vulnerability could be exploited when a user opens a specially crafted Word file."
Längre ner på samma sida, som tips på "workaround"

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-06 15:32

Jo, det är skönt. Vibrar lite och är varm =D

1
Bevaka tråden