Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program använder jag mig av...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej sitter här med min nya MBP 17'' C2D, detta är min första mac så jag har en riktig noob på detta...en noobig fråga kanske men vilket program använder jag mig av när jag skall bränna en vanlig cd? Jag skall inte bränna en musik CD utan en .exe-fil på en cd.

Och fungerar vilka cd-skivor som helst att bränna på? När jag kollar på infon om cd:n så står det att den är "låst" kan/måste man formatera den på något sätt först eller har jag köpt fel cd-skivor?

Tack på förhand

• Oregistrerad
  • 2006-12-06 20:11

Stoppa in skivan, bränn den i Finder. Fungerar på Mac och PC

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/en/mh854.html

Ok schysst...men fick dock inte upp skivan på skrivbordet som det stod att man skulle få, och kan inte hitta den i "finder" -fönstret...

• Oregistrerad
  • 2006-12-06 20:20

Har du trixat i Systeminställningar med vad datorn ska göra när du stoppat i en skiva? Standard är att den frågar när man stoppar i en tom skiva.

Ja jag fick ju en fråga och jag var nog lite snabb med att klicka på "skivverktyg" och det verkar ju vara lite fel...

• Oregistrerad
  • 2006-12-06 20:25

Hehe... i skivverktyg så bränner man skivavbilder, raderar CD-RW mm. I Finder bränner man bara.

Hmm nu bytte jag till att den skulle öppna finder istället och då gick det bättre

Stor tack för hjälpen...skrämmer mig själv lite med min extrema okunnighet

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-06 20:43

Hehehe...då är vi två på det här stället!
*ler i mjugg*

1
Bevaka tråden