Hej Allihopa!
Jag är otroligt grön både i mac-världen och i denna diskussionsmiljö. Jag/vi kommer inom kort att investera i diverse utrustning, men vi behöver er hjälp.
Jag har ett företag tillsammans med tre andra hockeytränare som vi drivit med gott resultat ett par år. Nu har vi finslipat vår metodik och pedagogik såpass mycket att vi söker andra utmaningar - integration av video- och datateknik i ishockeyträningen. Vårt lilla framtida projekt består av följande nämligen:
Tänk er att den effektiva tiden som en ishockeyspelande ungdom får feedback från sin tränare är ca 3 minuter under ett 60 minuterspass (otroligt, jag vet). Det vill vi ändra på.
Vi vill konstruera ett system (filmkamera, dator, nätverk) där man filmar spelaren från start till slut i en övning och när spelaren ställer sig sist i kön så kan han blicka upp mot en skärm och se sig själv åka. Direkt feedback. Den filmade sekvensen visas alltså med kanske 30 sekunders eftersläpning via ett LAN. Vi vill att detta ska ske automatiskt och i ett första läge kommer vi att använda oss av stationära filmkameror. I ett senare skede vill vi kunna utveckla detta till att sätta filmkamera på tex hjälmen på en målvak, med trådlös överföring, men det ligger lite längre fram i tiden.
Nu till saken - har någon av er någon aning om:
Är detta möjligt?
Vad behöver vi skaffa för utrustning?
Finns programvara för sådant här?
Vet någon vilka kanaler som kan ha sådan kunskap?
Om någon har någon aning så hör gärna av er via forat eller till min e-adress robert@fairplayhockey.se
Med vänliga hälsningar
Robban