Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibumetin "inspireras" av Mac-reklam?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 22:16

Ingen mer än jag som tänkt på att en av reklamfilmerna för läkemedlet Ibumetin, som visas i TV nu, påminner väldigt mycket om "Hi I'm a Mac. And I'm a PC"-reklamerna?

Se själva:
http://www.nycomed.se/NR/rdonlyres/FA3ED0C9-622C-4241-8C2B-B2A8E176B80F/0/ibumetinibuOchMetin30NY.mpg

Jag tror att Ibumetin-reklamen kom relativt samtidigt som Get a Mac.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag tror att Ibumetin-reklamen kom relativt samtidigt som Get a Mac.

Jepp. Ibumetin har gått minst en omgång tidigare i år.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-07 22:56

Jag har svårt att se vad som skulle utgöra likheten... Du får gärna utveckla lite...

Ursprungligen av xevve:

Ingen mer än jag som tänkt på att en av reklamfilmerna för läkemedlet Ibumetin, som visas i TV nu, påminner väldigt mycket om "Hi I'm a Mac. And I'm a PC"-reklamerna?

Se själva:
http://www.nycomed.se/NR/rdonlyres/FA3ED0C9-622C-4241-8C2B-B2A8E176B80F/0/ibumetinibuOchMetin30NY.mpg

Snälla nån. Går det att bli mer mac-skadad? Jorden snurrar inte runt Apple. Apple är inte alltid först med allt. Alla försöker inte alltid kopiera Apple.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 23:13

Nehepp det var ingen mer än jag då

Rickard A: Har svårt att se varför jag skulle vara skadad. Tyckte mest det var en kul grej. Trött och irriterad?

Ursprungligen av xevve:

Rickard A: Har svårt att se varför jag skulle vara skadad. Tyckte mest det var en kul grej. Trött och irriterad?

Vad säger att det hade varit Apples reklam som var originalet om de nu varit lika? Även om du kanske vill tro det så kopierar inte alla från Apple och dessutom kopiera även Apple.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-08 14:21
Ursprungligen av Rickard A:

Vad säger att det hade varit Apples reklam som var originalet om de nu varit lika? Även om du kanske vill tro det så kopierar inte alla från Apple och dessutom kopiera även Apple.

Jag har varken påstått att alla kopierar från Apple, eller att Apple var först med hela grejen. Jag gjorde ett par halvironiska antydningar om att det skulle kunna vara så eftersom jag, som sagt, upplevde det som en kul grej. Att det inte gick hem hos dig är inga problem för mig, men du verkar ha väldigt stora problem med att jag fann det lite roligt.

Ursprungligen av xevve:

men du verkar ha väldigt stora problem med att jag fann det lite roligt.

Jaså?

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-09 19:59
Ursprungligen av xevve:

Jodå, har också tänkt på det.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-09 00:16

Snälla Rickard A, säg inget mer innan du skämmer ut dig mer.

Alla som pratar litet till Apples fördel behöver inte vara mactalibaner...

Jag tycker att det är likt.
Tänkte ock inte på det innan du nämnde det.

1
Bevaka tråden