Hmm... jag är absolut ingen stjärna på färghantering, men jag tror att Aperture bara visar utskriftprofiler i sin dialog, och de du markerat ovan är inte utskriftsprofiler. Så om du har en korrekt skrivarinstallation, eller lagt utskriftsprofiler i /library/colorsync/profiles så ska de dyka upp i Apertures utskriftdialog - det gör de hos mig.
Här är mina inställningar:
Min skärm är kaliberar med en Gretag Eye-one, och den profilen är vald i Systeminställningar->Bildskärmar->Färg.
Photoshops färginställningar använder läge Adobe RGB för RGB-bilder, vilket är det läge du bör jobba i. Color Management Profiles (vad det nu heter på svenska) är inställt att "preserve embedded profiles".
När jag skriver ut, vare sig i Photoshop eller Aperture, väljer jag en profil för min kombination av papper och skrivare, t.ex. Epson 2100 Watercolor MK, i programmets utskriftsdialog.
I skrivarinställningsdialogen har jag slagit av all färghantering, skrivardrivern ska alltså inte försöka förbättra bilden efter det att Photoshop eller Aperture redan tillämpat en utskriftsprofil.
Kan det vara så att du blandat ihop användningen av de olika profilerna? Berätta gärna mer om hur det går!
/Per