Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern HD. (HD-Mac-HD-PC)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en HP som kraschat igen och behövde komma åt viktiga filer från hårddisken, så min sambo tog ut den och satte den i ett chassi och förde över filerna till min ibook. Nu ska filerna tillbaks i HP:en och jag använder mig av en annan extern hårddisk. När jag försöker lägga över mapparna från Mac:en får jag meddelandet:" The item could not be moved because Untitled(ex. Hd) could not be modified." Vad menas? Jag har provat med två olika externa hårddiskar och får samma meddelande.
Är det någon som kan hjälpa?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 23:04

det har att göra med formateringen på hårdisken.
Jag är inte helt 100, men det är antingen fat eller ntfs som inte kunde skrivas med mac, men kunde läsas utan problem.

lösningen är att antingen formattera hårdisken på macen eller föra över via nätverk/cd.

Det kanske går att hitta nåt 3parts-lösning som kan skriva till din hårdisk, men jag tror det enklaste vore att välja ett annat format.

  • Medlem
  • 2006-12-08 23:05

Är disken NTFS-formaterad? Isf kan Macen bara läsa den, inte skriva till den. Formatera den till FAT 32 om du kan så kan Macen både skriva och läsa på den.

Disken visade sig vara NTFS formatterad. Håller på att köra över filerna via nätvek.
Hur formatterar man disken till Fat 32? Skulle vara det bästa, då jag spelar in musik i Macen men har planer på att redigera musiken i Adobe audition.

1
Bevaka tråden