Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkortsstrul på G4a - Hjälp mig innan jag byter till PC

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har nyss swichat till mac, en G4 Quicksilver Dual 800 med 1gb ram.
Men inte helt problemfritt:

Jag har i min förra PC använt ett M-Audio Delta 1010lt, som jag så praktiskt bara kunde stoppa in i macen.
Dock har kortfan och macfan sammarbetsproblem av den stora sorten.
Det jobbigaste är att alla ljud i 44.1 kHz (utom i iTunes och ibland inte i Quicktime av någon anledning), "hänger upp sig" på sista halva sekunden eller nåt, och fortsätter tills nåt annat ljud avlöser.
Visst skulle jag kunna leva utan systemljud men det är då fan att man håller på med musik, det går inte att jobba i Logic 7!

Sen var det det här med Midi, Logic har ALLTID problem med att starta OS X Midi service, och uppmanar mig att ladda de senaste drivrutinerna, har jag och dessutom har jag provat äldre drivrutiner.
Midi är alltså oanvändbart i Logic.

Och 4 gånger av 10 när jag går in på Ljud- och Midiinställningar så säger den att det inte gick att starta drivrutinen.

Följande har jag provat:
Installera om OS X.
Byta kortplats
Provat gamla drivrutiner
Tagit bort övriga PCI kort

Snart säljer jag macen och köper en PC, snälla hjälp mig!!!

Tack för svar!

Googlade runt igår och hittade folk som skrev att de hade problem med Midi fast då yttrade det sig på ett annat sätt, oväntade krasher mm.
Tipsen som dök upp handlade om att helt enkelt ta bort Midi-drivisarna manuellt och som han i tråden skriver, använda ett annat interface. Midi kan jag leva utan tillsvidare, vad som är jobbigt att de inte verkar hänga ihop med varandra i mitt fall. För det "upphakade ljudet" uppträder även i os x i övrigt. Jag har alltså inte problem med pop och sprak.

Uppskattar alla ideer och tips, och jag provar allting

1
Bevaka tråden